Jump to content

Neverwinter


Mark
 Share

Recommended Posts

Neverwinter-logo-transparent_1247739_0.png

One hundred years have passed since the Spellplague forever changed the magical and mysterious lands of Faerûn. Mighty empires fell and great cities toppled, leaving only monster-haunted ruins and survivors struggling to rebuild.

The city of Neverwinter, the Jewel of the North, seemed blessed by the gods. While the rest of the Sword Coast was devastated by the event, Neverwinter survived largely intact. But this was only a temporary reprieve from its inevitable doom. Nearly 75 years later, a volcanic eruption rained fire, ash and molten fury upon the city, annihilating everything in its wake.

Today, Neverwinter has restored much of its former glory. Lord Neverember of Waterdeep has taken the city under his protection and put forth a call to all adventurers and heroes of the Savage North to help rebuild Neverwinter in the hopes that one day he can lay claim to her throne and crown. But evil forces conspire in the dark places of the world, seeking to undermine all...

Neverwinter är ett sprillans nytt MMORPG skapat av Cryptic och publicerat av Perfect World satt i Forgotten Realms ("världen" i Dungeons & Dragons). Just nu ligger spelet i Open Beta och det kommer inte bli några fler character wipes, en s.k "soft launch". Spelet är även F2P.

För närvarande finns 7 raser, men en åttonde är på gång.

De raser som finns just nu är: Human, Half-Elf, Elf, Half-Orc, Dwarf, Halfling och Tiefling.

Det finns 5 klasser, men även här är en sjätte klass på väg: Trickster Rogue, Devoted Cleric, Control Wizard, Great Weapon Fighter och Guardian Fighter.

Tänkte hålla posten rätt kort, om ni är intresserade finns massvis med information på deras wiki och på hemsidan.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men visst spelar man detta

Testade nyligen WOW men fann ingen form av känsla i det.. Kändes trist.

Detta kändes helt annorlunda!

Riktigt roligt än så länge. Vi är 4 RL's som spelar, samt så har man ju en solocharacter som man lattjar runt med.

Har än så länge tagit 31 på min Guardian fighter. Riktigt jäkla roligt med healer och 2 dps!

Bara tanka ner och köra! Wat u waiting for?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men visst spelar man detta

Testade nyligen WOW men fann ingen form av känsla i det.. Kändes trist.

Detta kändes helt annorlunda!

Riktigt roligt än så länge. Vi är 4 RL's som spelar, samt så har man ju en solocharacter som man lattjar runt med.

Har än så länge tagit 31 på min Guardian fighter. Riktigt jäkla roligt med healer och 2 dps!

Bara tanka ner och köra! Wat u waiting for?

Vilken server spelar ni på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deras vecko-maintenance är lagd på en dum tid för oss i Europa alltså... Men nu är servrarna igång igen!

Jag nickar förövrigt "Siana"(blev glatt överraskad att det inte var taget!) och jag är en sådan där Control Wizard, en Half-Elf tror jag.

Gjorde en riktigt slynig kvinnlig karaktär tongue_1181744_0.gif maxade byststorleken, bottnade midjestorleken och uppade benlängden en hel del:

q2WNw7d_1247800_1.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...