Jump to content

Datorköp. Akut hjälp!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej! Har försökt undvika detta så länge som möjligt, men nu är det oundvikligt. Ljudet är borta och det laggar som fan. Kan inte flytta muspekaren. Den flyttas 2 cm sen fryser det och jag får vänta ett par minuter, internet är slött som fan.

Datorn är asgammal, så det är inte lönt att uppdatera.

Kan ni som kan hjälpa mig plocka ihop en komplett dator, från, var ni nu brukar beställa. Komplett.se?

Jag vet inte ens vad ett grafikkort är, så det är inte pga lathet jag inte gör det själv.

Vi har inte ekonomi att lägga ut 10-15 tusen på datorn. Inte en chans.

Kommer inte spela ett spel på den, den ska bara vara en surf/skriv dator, så så billigt som möjligt, men med ett så långt liv som möjligt är ända "kraven".

Tusen tack på förhand//Vcie

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.inet.se/produkt/1969454/hp-compaq-cq1140sc

Kanske är ett val. Behövs väl inte bygga själv om det inte är en speldator =)

Ännu billigare! 2900kr. 31% Rea.

http://cdon.se/hemelektronik/home_fujitsu_ph300_intel_i3-2120_4gb_500gb_w7hp_ati_hd5450-17768318

http://cdon.se/hemelektronik/hp_cq1140sc_fusion_e-450_4gb_1tb_w7hp_hd6320_dvd-rw-18243516

Bara att blunda och peka :D

Redigerad av simonracer
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åherrregud min dator suger ***! Tog 8 minuter att skriva detta...

Är det bra grejer då, som håller nått år? Eller kan man få ut mer av pengarna, eller bör man lägga till lite pengar?

Har, eller rättare sagt, ska ha 100/100 i hastighet. Så datorn måste kunna klara det samt spela upp film. Men det kan väl alla.

Så är detta de bästa alternativen eller komplett.se är bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åherrregud min dator suger ***! Tog 8 minuter att skriva detta...

Är det bra grejer då, som håller nått år? Eller kan man få ut mer av pengarna, eller bör man lägga till lite pengar?

Har, eller rättare sagt, ska ha 100/100 i hastighet. Så datorn måste kunna klara det samt spela upp film. Men det kan väl alla.

Så är detta de bästa alternativen eller komplett.se är bättre?

Kompletts billigaste som jag hittade var en för 5 papp. Så därför har jag inte länkat någon därifrån.

2 år håller säkert dessa datorer!

Tror att den ifrån Inet är bäst. Den har även 1000gb hårddisk som du kan lägga in filmer på så det räcker och blir över :P

Men alla dom räcker naturligtvis till internet/film och simplare spel (Inte BF3 på ultra alltså :D)

Men jag skulle köra på vilken som. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För i helvete, köp inte den med E-450 i! Den med i3 har ca 6 (!) gånger bättre CPU! Det är i princip det enda du behöver till din dator.

Bra skit (den med i3)

Vilken är det som har "E-450 i"?

Okej. så den 2890:- är bra?

Kan gå nån tusing högre om skillnaden är stor.

Men som sagt, annars är denna ok och den lär hålla ett par ås som surf och film dator?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte bättre från komplett.se? Cdon kan ha ok grejer?

Jag köpte en dator i delar från cdon.se för ganska exakt en månad sen. (12900kr)

Kan ju säga att allt kom på 2 dagar utan några som helst problem.

sparade även ca 1500-2300kr vs Inet.

Cdon är visserligen väldigt nya på pcdelar, men dom är ett bra val tycker jag.

Det mesta jag beställer är ifrån Cdon, fort och smidigt. Inga problem alls än så länge.

Har ingen erfarenhet av Komplett.se. Känner ingen som handlat därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok måste ha ett konkret svar: datorn från cdon, är det en ok surf/skriv/ladda och bränna film-dator som håller nått år. Eller bör jag lägga till lite pengar eller köpa från komplett.se?

Vad hade ni gjort? Ska försöka få hem en dator denna veckan så kommentera gärna så fort ni kan. Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok måste ha ett konkret svar: datorn från cdon, är det en ok surf/skriv/ladda och bränna film-dator som håller nått år. Eller bör jag lägga till lite pengar eller köpa från komplett.se?

Vad hade ni gjort? Ska försöka få hem en dator denna veckan så kommentera gärna så fort ni kan. Tack på förhand

Ja, den från cdon håller några år. Bränna skivor (lever du på början av 00-talet?) har jag inte koll på om den kan, men det kan väl det mest nu för tiden?

Fan vad kåt du är i komplett då...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den från cdon håller några år. Bränna skivor (lever du på början av 00-talet?) har jag inte koll på om den kan, men det kan väl det mest nu för tiden?

Fan vad kåt du är i komplett då...

Nä det är sant. Vem

Bränner idag.

Ja, men har ju hört att man kan få det smycket bättre genom dem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...