Jump to content

Diskutera dagens nyhet!


Vice.
 Share

  

16 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

För att öka tråd skapandet, tänkte jag några gånger i veckan ta en slumpmässigt utvald nyhet, och skapa en tråd ang den, där vi kan diskutera och filosofera nyheten.

Dagens nyhet är:

Olle 85, Slogs blodig – av uggla

uggletoppen_1236094_0.jpg

Olle Åkesson, 85, skulle bara ta en promenad i skogen utanför sitt föräldrahem i Perstorp.

Då gick ugglan till attack.

– Den slog mig mitt i ansiktet, säger han.

I lördags skulle Olle Åkesson från Perstorp ta en promenad i skogen utanför sitt hus.

– Så fick jag syn på en rishög och i den låg något som såg ut som en liten leksak. Jag trodde att det var något som mina barnbarn kastat dit, säger han.

”Small till”

"Leksaken" visade sig vara en uggleunge – och mamman till den lilla var inte sen att härskna till.

– Jag stod och tittade på den en halv minut kanske. Så kom ugglan och slog mig mitt i ansiktet. Jag hann inte tänka, det small till och började blöda något fruktansvärt, säger han.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Vill nog påstå att attacken var rätt. Jag tror inte att ugglan hann fundera över om det var ett misstag från Olle, 85, att befinna sig så nära hennes ungar.

Kan tänka mig att det gick så fort. Hade det funnits tid att fundera, hade attacken varit fel.

Vote: Ja, självklart, han var en fara för dennes ungar.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en lite dålig första nyhet du valde tycker jag och enligt mig finns det inget definitivt svar på frågan du ställer.

Var det rätt gjort av ugglan? Nej, knappast eftersom att Olle säkerligen inte hade skadat ungen på något vis. Samtidigt gjorde ugglan vad den trodde var rätt och man kan knappast klandra ett vilddjur som försöker försvara sina ungar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det var en lite dålig första nyhet du valde tycker jag och enligt mig finns det inget definitivt svar på frågan du ställer.

Var det rätt gjort av ugglan? Nej, knappast eftersom att Olle säkerligen inte hade skadat ungen på något vis. Samtidigt gjorde ugglan vad den trodde var rätt och man kan knappast klandra ett vilddjur som försöker försvara sina ungar.

Men man kan vända på det, hur vet vi att Olle INTE, tänka skada ungarna?!

Ibland kan man se en sådär sjuk blick hos folk, och det var kanske den blicken ugglan såg...

Om hon nu såg den, var det då rätt?

"För att öka tråd skapandet, tänkte jag några gånger i veckan ta en slumpmässigt utvald bild av avföring, och skapa en tråd ang den, där vi kan diskutera och filosofera avföringen."

Kanske inte rätt ställe att informera detta på, men vilket bra initiativ.

Jag kan ganska mycket om avföring tack vare mina år i vården.

Små hårda kulor, då är man hård i magen, en korv bestående av kulor, då är man trög i magen och har en början till förstoppning.

Kan du inte försöka ta olika konsistenser så kan vi ju gissa vilken grad den har, och vilken medicin man skall ta mot det. Tex Forlax skall du ta om du har kulor som avföring...

Redigerad av Vice.
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...