Jump to content

Datorköp!


simonracer
 Share

Recommended Posts

Ahoioi!

Har gått i datortankar nu den senaste tiden och nyligen kom ett gäng speldatorer till CDON.com!

http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_-_intel_i7-2600k_-_8gb_-_120gb_ssd_%26_2tb_-_nvidia_gtx580_-_w7hp-19225893

Tror ni att denna dator klarar Battlefield 3 på ultra? Är väl mest det jag vill veta rakt av.

Eller tycker ni att den verkligen inte är prisvärd jämfört med tex Inets Taurus modeller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahoioi!

Har gått i datortankar nu den senaste tiden och nyligen kom ett gäng speldatorer till CDON.com!

http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_-_intel_i7-2600k_-_8gb_-_120gb_ssd_%26_2tb_-_nvidia_gtx580_-_w7hp-19225893

Tror ni att denna dator klarar Battlefield 3 på ultra? Är väl mest det jag vill veta rakt av.

Eller tycker ni att den verkligen inte är prisvärd jämfört med tex Inets Taurus modeller?

Inte värt enbart för att den innehållet ett 580, de vill endast sälja slut på sina 580! 7950, samma pris, bättre prestanda och överklockning samt lägre energiförbrukning. Därav är datorn ett dumt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte värt enbart för att den innehållet ett 580, de vill endast sälja slut på sina 580! 7950, samma pris, bättre prestanda och överklockning samt lägre energiförbrukning. Därav är datorn ett dumt köp.

Dock är GTX580 bättre i Battlefield 3.

Tack Kobbe. Är det stor skillnad på ett 580 vs 7950? Om det är så pass att datorfan inte klarar av bf3 på ultra så är det ingen vits med den.

BF3 1920x1080 Ultra: http://www.sweclockers.com/image/diagram/2863?k=5257b316ce5b7c9a2bfa5cb7fd1771cc

Sammanvägt, flera speltester: http://www.sweclockers.com/image/diagram/2883?k=c4670f2a39e901b121cc6a751902869a (drygt 7 % bättre)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Har nu nästan bestämt mig på Thor Veor.

Får det bära eller brista helt enkelt! I bästa fall är jag en av dom 100 första som beställer! (Får då ett steelseries headset à la Diablo 3 edition, steelseries mus samt Diablo 3!)

Nån som vill köpa mitt Xbox? ;)

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vet hur länge sedan dem började räkna ifrån 0 uppemot 100 så får du lite perspektiv med, är det en dag den funnits ute med det "tillägget" så har du nog chans, men en månad, nja..

En månad kan det nog inte vara då datorerna kom i lager den 26e april =)

Men jag vet att jag inte har någon chans på att få lite extra saker. Men det är ju inte därför jag köper datorn precis :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och precis när jag skulle hem och beställa så var den slut! Så går det när man tvekar ett par timmar för länge.

Ska dock bygga egen därifrån nu. ser ut att ha samma, om inte bättre priser än Inet på vissa saker :)

Blev lite glad faktiskt, ska bli roligt att få bygga sin egen låda.

Någon som har någon erfarenhet av Corsair Vengeance 1500 7.1 surround headset? Är inte så insnöad på just 7.1 men 5.1 i BF låter fasen inte dåligt :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och precis när jag skulle hem och beställa så var den slut! Så går det när man tvekar ett par timmar för länge.

Ska dock bygga egen därifrån nu. ser ut att ha samma, om inte bättre priser än Inet på vissa saker :)

Blev lite glad faktiskt, ska bli roligt att få bygga sin egen låda.

Någon som har någon erfarenhet av Corsair Vengeance 1500 7.1 surround headset? Är inte så insnöad på just 7.1 men 5.1 i BF låter fasen inte dåligt :naughty:

Ska du bygga eget kan vi posta komponentval här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En månad kan det nog inte vara då datorerna kom i lager den 26e april =)

Men jag vet att jag inte har någon chans på att få lite extra saker. Men det är ju inte därför jag köper datorn precis :P

En månad var ett exempel, jag vet inte hur länge den funnits ute. Men det lät lite som på dig att du köpte den lite pga det du hade chans att få och då ville jag bara säga att det är ju bra mycket större chans om dem kom igår tex.

Ska du bygga eget kan vi posta komponentval här.

.. Vilket i slutändan ger dig bra mycket mera dator för pengarna, roligt att bygga också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En månad var ett exempel, jag vet inte hur länge den funnits ute. Men det lät lite som på dig att du köpte den lite pga det du hade chans att få och då ville jag bara säga att det är ju bra mycket större chans om dem kom igår tex.

.. Vilket i slutändan ger dig bra mycket mera dator för pengarna, roligt att bygga också.

Jo det blir till att bygga eget och det känns nu mycket roligare. Ska över till en polare som har en bra jävla koll på saker. Så ska han hjälpa till lite så jag inte gör bort mig.

Sen så måste jag lära mig att sikta på Bf igen.. Men sen har ni en till spelare med er! (har lagt ut 150 timmar på konsol.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja. Då är datorn beställd!

Chassi: Cooler Master Elite 430 Tower No PSU Black ATX

Internminne: Corsair 8GB Kit DDR3 Dominato PC3-12800, 1600MHz, 2x240 DIMM

SSD: Corsair Force 3 60GB SSD R:525/W:490 2.5" SATA-3

Nätagg: Corsair Power Supply 850W TX M, Modular, ATX, PS/2

Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-UD5H Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX

Grafikkort: Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB DDR5 PCIe

Processor: Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB

Hårddisk: Western Digital Caviar Blue WD10EALX 1TB 7200rpm 32MB 3.5" SATA-3

Läsare: SONY DVD Recorder 24x SATA Internal Black Bulk

Sen blev det Razer Arctosa keyboard, Razer deathadder respawn mus och ett Corsair 7.1 surround headset.

Allt som allt blev det 12900kr~

Får väl ändå tacka för att ni fick mig att tveka på att köpa THOR datorn tills den va slut så jag får nöjet att bygga eget :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...