Jump to content
makaronmos

Honda mt5 textur problem

11 inlägg i denna tråd

hej jag har fixat mt5:an som PatrickBengtsson gjort. den funker i spelet och så men har inga texturer och jag har inte kunskapen att fixa sånt. så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig?

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Jag har inte hållit på med modding på många år nu, men om det är GTA 3/VC/SA du pratar om så ändrar man väl bara bilnamn.txd i modprogrammet (IMGTool)?

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

jag pratar om SA. har ändrat namnet på txdfilen men halva moppen är grå i spelet men i zmodeler är den svart. vad ska jag göra??

Det finns en fil som heter carcols.dat, leta upp den i San Andreas-mappen, öppna med Notepad och leta upp det fordonet som du har bytt ut mot din MT5:a. Radera siffrorna som står efteråt och lägg istället till 1,1. Nu visar SA bara vita färger på det fordonet, vilket krävs för att en modifikations txd ska synas på rätt sätt.

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

nee jag tror inte det för i txdshops dff check är det bara grönt och inget rött :confused: fattar inte ett skit funkade fint som fan innan ja la till en textur då krashade hela skiten :blink: helt stört :blink:

Redigerad av makaronmos

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in