Jump to content

Tvångstankar


MyStiC
 Share

Recommended Posts

Förmodligen inte tvångstankar det handlar om, men mitt betéende ur andra personers perspektiv kan likna tvångstankar.

Glömmer helt enkelt bort helt vardagliga saker, som om jag har laggt socker i kaffet, om jag nyss har borstat tänderna,

om jag har druckigt något, om jag nyss har rökt, om jag har hämtat det jag skulle hämta från kylen, osv.

Resultaten kan variera, ibland kan mitt kaffe smaka helt jävla sött eller inte smaka sött alls, ibland kan jag hitta 2-3 glas fulla

av någon form av dryck medans jag håller i ett av dem, och ibland blir det fler och fler tomma glas vid disken,

och ibland kan jag leta efter den sista bullen medans den redan står på skrivbordet, och för att inte glömma att det har hänt sig

att jag helt ovetandes rökt flera cigaretter på en liten stund och blivigt illamående.

Sen en längre stund senare när jag inte har någon form av behov av att veta vad fan jag håller på med, kommer jag ihåg allt.

Som sagt, vardagliga saker, vardagligt avvikande saker kommer jag nästan alltid ihåg.

Det där är ju inga tvångstankar. Du är bara jättevirrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klassiskt ocd-beteende. Om du inte redan har gjort det måste du ta dig själv i kragen och söka hjälp för så där kan du ju inte ha det. Risken finns att det förvärras och att du börjar springa och tvätta händerna stup i kvarten.

Usch, känner igen mig lite i det där. Är väldigt noga med min handhygien och tvättar de alldeles för ofta. Huden blir irriterad och torr så fort det är lite kallt.sad_1182040_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...