Jump to content

Hjälp min bror med delar till PC


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Min lillebror vill ha ny speldator och frågade mig efter hjälp. Men eftersom jag inte är så kunnig så vänder jag mig till sajten!

Krav: En bra dator som klarar mycket. Han vill spela mycket bilspel och andra nya spel. Han har inget OS och behöver ett windows7. Skärm, mus, tangentbord och liknande behövs inte. Det är själva burken som han vill ha.

Han ska skaffa en Logitech G27 som jag planerar att göra i veckan och då vill jag att han ska få så bra upplevelse det går.

Priset han vill lägga är 6-7K. Behövs det mer, eller funkar det?

Men spel som ska spelas är mycket racing och FPS. Så gärna en kraftig bra dator för pengarna.

Tack på förhand för tiden ni lägger ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bygga får han eller du göra! Försökte hålla 7k-budgeten strikt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/894685/2011-09-21-vaxxor

+

Att ni kilar över till Webhallen

= 6 927 kr

Observera att det saknas DVD-brännare, det kan ni säkert rota fram nånstans ifrån. Observera även lagerstatus på nätaggregatet, kanske finns i lager på Webhallen för samma pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bygga får han eller du göra! Försökte hålla 7k-budgeten strikt.

http://www.inet.se/k...11-09-21-vaxxor

+

Att ni kilar över till Webhallen

= 6 927 kr

Observera att det saknas DVD-brännare, det kan ni säkert rota fram nånstans ifrån. Observera även lagerstatus på nätaggregatet, kanske finns i lager på Webhallen för samma pris.

Relaterad fråga till den GFX.

Hur presterar två 6870 1MB i SLI kontra ett 6970 2MB?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Relaterad fråga till den GFX.

Hur presterar två 6870 1MB i SLI* kontra ett 6970 2MB?

*Crossfire

ca 45 % bättre (1920x1080) i genomsnitt enligt ganska gamla siffror från SweClockers, kan skilja så lite som 20 % och så mycket som 60 %. Som du säkert redan har kollat upp kostar de ungefär lika mycket (2x ~1 500 kr vs. ~2 900 kr).

Räknar man ut prestanda per krona på de två är HD6870 i CF ~40 % "mer prisvärda". Dock finns det ju baksidor med att ha grafikkort i CF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är den att mitt HD4870x2 låter som en jetmotor och ligger runt 80°C idle, 100°C+ active. Resulterar alltid i överhettning om jag glömmer sätta på fläkten 100% innan jag startar spel, för kortet fattar inte själv att den ska öka hastigheten och överhettar kortet.

Vad jag dock kunnat förstå av olika charts så presterar fortfarande mitt kort bättre än ett 6850 vilket gör att jag funderar på att vänta ut ett framtida 7XXX kort istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...