Jump to content

Problem att starta upp datorn


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan startade upp datorn medans jag var ute med hunden men kommer inte in i windows överhuvudtaget ingen felkod kommer eller nåt annat utan blir bara svart skärm. När man startar upp datorn så ser man första skylten där man kan trycka F1 och F2 för att komma in på bios efter det sen står den bara och laddar var ute ca 5-10min men inget händer. Kan starta om den hur många gånger som helst utan nåt händer. Utan blir samma sak kommer inte ens till XP skylten eller felsäkert läge. Mina specs i datorn är

Pentium 4 3.40Ghz

1GBram

500GB hårddisk (Samsung Fpoint eller vad det nu var)

ATi HD4850.

Fractal design 550W 80+

Vill inte återställa datorn då jag har en del spel och musik samt bilder som jag inte vill ska försvinna.

EDIT: har nu testat göra en reparation från återställnings skivan men funkar inte kommer inget vart bara till skärmen man ser det blinkande tecknet "_"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade samma problem med datorn för ett bra tag sedan. I mitt fall var det något i registret som krånglade, jag var tvungen att blåsa datorn och ominstallera allt >_< Hoppas du har mer tur!

Jag stoppade in formateringsskivan och reparera direkt C disken men nej funkade inte så fick förlora allt nu på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ganska lätt att ta ut disken och köra in den i en kompis datorn och kopiera över allt..

Fast nu var ju allt försent ändå och det går väl inte om windows är inlagt på just den hårddisken eller? Sen hade jag även inte nån tillgänglig dator så jag sket i allt och körde in formaterings skivan så nu sitter jag på en ny formaterad dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...