Jump to content

Akut problem [nätagg]


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej! Min dator var stendöd när jag kom hem nu ikväll efter en middag. Luktar lite bränt när jag luktar på baksidan. Kan man så här på rak arm säga vad det kan vara? Har en hel del viktiga bilder/dokumnent på hårddisken, är de körda? Vad tror ni om att laga datorn?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen nätagget som har pajjat. Allt annat i datorn är troligen okey.

Troligen.

Kanske.

Vad jag vet så brukar inte hårddiskar ta skada när nätagget dör så dina filer är troligen ok, men, de finns ju alltid undantag. Men troligen så är dina filer ok, du behöver bara ett nytt nätagg.

Troligen x100

Redigerad av GiZmo
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostar ett sådant? Hur vet man Att det är nätagg?Vad fan ÄR nätagg? Inser att jag måste köpa ny dator men vill gärna ha igång denna i 2 veckor till. Åker till italien då och har mängder av data som skall över på iphonen. Ny dator kan vi i så ffall ta när vi kommer hem

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostar ett sådant? Hur vet man Att det är nätagg?Vad fan ÄR nätagg? Inser att jag måste köpa ny dator men vill gärna ha igång denna i 2 veckor till. Åker till italien då och har mängder av data som skall över på iphonen. Ny dator kan vi i så ffall ta när vi kommer hem

Nätagg är där du sätter i sladden från vägguttaget, annars om du inte vill köpa nytt nätagg så kan du alltid köpa en ny dator och köpa en usb3-0-3-5-2-5-sata-hdd-dock-docking-station-backup-1b3d0_1217772_0.jpg för att sedan få tag på infot på den hårddisken på din nya dator. :lol:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nätagg är där du sätter i sladden från vägguttaget, annars om du inte vill köpa nytt nätagg så kan du alltid köpa en ny dator och köpa en för att sedan få tag på infot på den hårddisken på din nya dator. :lol:

Det är ju bättre du förklarar bättre istället för att ta en bild, och vad du menar på slutet förstår jag inte riktigt.

--

Du kan köpa en ny dator, också köper du en kabel så du kan koppla in din gamla hårddisk i din nya dator som usb kontakt, och på så sätt föra över dina filer till den nya dator.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

500 låter billigt för ett nätagg. Jag är ju verkligen inte expert men jag har haft dåliga erfarenheter av billiga modeller. Satsa på kvalitet:

Det finns kvalitetsaggregat för 500 kr, men de är inte så många (effekten är givetvis låg och effektiviteten inte den högsta). Vice hittade förmodligen inte ett av dessa eftersom...

Sata

...Sata inte är något märke, utan ett gränssnitt/en standard för främst hårddiskar.

Fast han behöver ju inte lägga ut 700-800kr på ett nätagg, om han ändå ska köpa ny dator. Ett nätagg för 499kr duger gott och väl i 1-2 veckor.

Stämmer, fast om man inte går till en välsorterad datorhandlare blir man lurad på både pengar och kvalitet.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...