Jump to content

Övertrasserat?


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Skulle vilja ha hjälp med en sak. Igår kväll när jag kollade min internetbank (swedbank) så stog det att jag låg -94,06kr och tänkte WTF? Jag har inte ens övertrasserat mitt kort denna månad eller förra. Och kollade så hade jag nå skyddat belopp på 740kr eller nåt och kollade bland kort händelser enda jag kunde hitta som jag har gjort nyligen är flyttat över 826kr 800kr gick till ett par skor och 26 kr till två drickor. Och jag såg inget övertrasserat dem gångerna jag kollade banken igår men när jag kom hem så såg jag att jag hade 94kr i skuld.

Och står inget i loggen eller så jag flyttade över 94,06kr från mitt sparkonto för att bli av med skulden. Och ingen mer än jag kan min kod till kortet har inte rört mitt kort sen igår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ha hjälp med en sak. Igår kväll när jag kollade min internetbank (swedbank) så stog det att jag låg -94,06kr och tänkte WTF? Jag har inte ens övertrasserat mitt kort denna månad eller förra. Och kollade så hade jag nå skyddat belopp på 740kr eller nåt och kollade bland kort händelser enda jag kunde hitta som jag har gjort nyligen är flyttat över 826kr 800kr gick till ett par skor och 26 kr till två drickor. Och jag såg inget övertrasserat dem gångerna jag kollade banken igår men när jag kom hem så såg jag att jag hade 94kr i skuld.

Och står inget i loggen eller så jag flyttade över 94,06kr från mitt sparkonto för att bli av med skulden. Och ingen mer än jag kan min kod till kortet har inte rört mitt kort sen igår.

Har du ett skyddat belopp på 740 kr så har ju kortet använts. Bara att kolla datum och namn på händelsen. Någonting måste det ju stå, vars var det vid den tidpunkten?

Är du säker på att det är fel så måste du nog spärra ditt kort och göra en polisanmälan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet kan man bara övertrassera på swedbank med ett uttag på 100 kronor eller när man tankar bränsle. Om du har 1-99 kronor på kortet kan du ändå ta ut en hundralapp med det kortet!

Med tankningen så ska man få en avgift på 100 kronor för att du övertrasserade också. Låter som att det blev gjort med ett uttag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ett skyddat belopp på 740 kr så har ju kortet använts. Bara att kolla datum och namn på händelsen. Någonting måste det ju stå, vars var det vid den tidpunkten?

Är du säker på att det är fel så måste du nog spärra ditt kort och göra en polisanmälan.

Har inte stått nåt med nåt utdrag än skyddade beloppet var borta nu imorse. Och har alltid haft kortet på mig och om jag har haft plånboken i fickan så har jag alltid haft koll att den ligger kvar där.

Såvitt jag vet kan man bara övertrassera på swedbank med ett uttag på 100 kronor eller när man tankar bränsle. Om du har 1-99 kronor på kortet kan du ändå ta ut en hundralapp med det kortet!

Med tankningen så ska man få en avgift på 100 kronor för att du övertrasserade också. Låter som att det blev gjort med ett uttag?

Kompisen övertrasserat sitt kort på ca 400kr. Samt så har jag aldrig gjort nå uttag bara handlat på kortet. Förra veckan så flyttade jag över ca 200kr och tog ut en hundring. Alltså måste nåt ha hänt igår ska gå till banken imorgon och prata med dem.

EDIT: Gick igenom och kollade listan men kunde inte hitta nåt med detta. Efter jag hade köpt mina skor och köpte dricka då hade jag inga pengar kvar. Så då åkte jag hem lämnade kortet hemma och gick ut sen när jag kom hem så såg jag detta det var i och med när jag såg denna händelse jag låg på 94,06kr och den händelsen var för ca en vecka sen:

11-08-03 11-08-03 ALBERTS PUB OCH -97,00 728,94 det

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hänger inte med :(

Det skyddade beloppet är skyddat för att det inte är direktdraget.

Om det försvunnit från listan med skyddade belopp så står det numer som en markering i din historik med belopp och namn. Står det inte där så är det någonting som har blivit fel.

men så länge du inte helt magiskt fått in 740kr på kontot har det dragits och du kan kolla upp vad det var för något. Inte så svårt.

Att ligga minus kan bero på en hel del. Dels att du dragit över med den där berömda hundringen men även att du betalat en avgift till banken för att få ha ditt kort. Detta avhandlas ganska ordentligt i den nästan likadana tråden som finns 3-4 snäpp ner :)

Hur som helst är rekomendationen att du ringer banken och frågar hur det ligger till om du är rädd för att pengar blivit dragna utan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså inte för att dra igång nåt så har både jag och mamma kollat genom banken och står inge förklaring till varför jag låg minus just då. Står varken i loggen eller nåt när jag såg att jag log minus så kollade jag genom och stog inget på banken. Har kollat mitt kort nu regelbundet så inget har hänt just nu.

Och mamma kom fram till det kan ha med detta och göra 11-08-03 11-08-03 ALBERTS PUB OCH -97,00 728,94 kanske det som gjorde att jag låg just minus på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...