Jump to content

Har tänkt att börja med WoW


Logiken
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Har tänkt att börja med WoW, men vet inte hur man går tillväga.

Jag tittade runt lite och fick min uppfattning av att man ska köpa första sen andra sen tredje sen fjärde sen den som finns nu? (Har ingen aning om hur många det finns men.. :) )

Jag såg denna "battlechest" (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341641#extra) och då undrar jag ifall man behöver endast den + Woltk + Gamecard sen äre bara att köra?

Jag behöver också hjälp hur man installerar, behöver man bara skriva in CD-keys på Blizzard's hemsida?

Sen behöver jag såklart en bra server att lira på.

Tack på förhand!

WoW + TBC + WotLK + Cataclysm

behöver du. Såklart också gamecard eller kort som du måste registrera på hemsidan.

Gå på på eu.battle.net och skapa ett konto och registrera dina CD-keys på kontot, ladda ner WoW-klienten (den installerar allt) och börja spela!

Servers att spela på kan du nästan välja vilken som; men välj inte en server med Low population eller en med Recommended utan kör på en server med mycket folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

WoW + TBC + WotLK + Cataclysm

behöver du. Såklart också gamecard eller kort som du måste registrera på hemsidan.

Gå på på eu.battle.net och skapa ett konto och registrera dina CD-keys på kontot, ladda ner WoW-klienten (den installerar allt) och börja spela!

Servers att spela på kan du nästan välja vilken som; men välj inte en server med Low population eller en med Recommended utan kör på en server med mycket folk.

Låter najs! Förlåt om jag frågar men vad är TBC? Behöver inte jag Burning crusade?

Åh vad dum jag känner mig, TBC = The Burning Crusade, right?

Redigerad av Logiken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter najs! Förlåt om jag frågar men vad är TBC? Behöver inte jag Burning crusade?

Åh vad dum jag känner mig, TBC = The Burning Crusade, right?

Yes. Liten crashcourse i förkortningarna om någon inte hänger med, vilket är mycket möjligt om man inte känner till expansionerna.

World of Warcraft = WoW

The Burning Crusade = TBC

Wrath of the Lich King = WotLK

Cataclysm = Cata

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte nödvändigtvis köpa alla expansioner samtidigt. Kan ju vara bra om du vill spara pengar med Battle Chests, men om spelet inte alls är något för dig så har du lagt ut ganska mycket pengar i onödan. Du kan spela original till level 60, sedan köpa TBC och spela till 70, sedan köpa WotLK och spela till 80 och sedan köpa Cataclysm för att dinga 85.

Fast då går du miste om några grejer. Utan TBC kan du inte spela draenei/blood elf, utan WotLK kan du inte spela Death Knight och utan Cataclysm kan du inte spela worgen/goblin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte nödvändigtvis köpa alla expansioner samtidigt. Kan ju vara bra om du vill spara pengar med Battle Chests, men om spelet inte alls är något för dig så har du lagt ut ganska mycket pengar i onödan. Du kan spela original till level 60, sedan köpa TBC och spela till 70, sedan köpa WotLK och spela till 80 och sedan köpa Cataclysm för att dinga 85.

Fast då går du miste om några grejer. Utan TBC kan du inte spela draenei/blood elf, utan WotLK kan du inte spela Death Knight och utan Cataclysm kan du inte spela worgen/goblin.

Och utan Cataclysm kan du inte flyga i Azeroth.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat på ett år och drömde att en ny expansion kommit ut, där Azeroth hade återuppbyggt sig själv till sitt "forna" jag innan drakfan kom och förstörde, plus att allting var betyligt mycket vackrare och större och jag blev hur sugen som helst att börja igen men jag vaknade och insåg sanningen D:

Men börja du, du kommer att älska det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...