Jump to content

Överföra spel till datorn


Renard
 Share

Recommended Posts

Hejsan :)

Nu är det så att jag skulle vilja ha några av mina PC-spel på hårddisken, jag vill alltså slippa leta fram skivan och stoppa in den varje gång jag vill spela spel. Jag är ingen fena på datorer, så jag bara undrar hur detta ska gå till. Jag har försökt lägga in exe. filer i virtuella hårddiskar via Daemon Tools, men detta har inte funkat.

Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan :)

Nu är det så att jag skulle vilja ha några av mina PC-spel på hårddisken, jag vill alltså slippa leta fram skivan och stoppa in den varje gång jag vill spela spel. Jag är ingen fena på datorer, så jag bara undrar hur detta ska gå till. Jag har försökt lägga in exe. filer i virtuella hårddiskar via Daemon Tools, men detta har inte funkat.

Hur gör jag?

Du lär behöva en no cd-crack för att det ska fungera. Vet inte om vi får länka det på forumet nu för tiden eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan :)

Nu är det så att jag skulle vilja ha några av mina PC-spel på hårddisken, jag vill alltså slippa leta fram skivan och stoppa in den varje gång jag vill spela spel. Jag är ingen fena på datorer, så jag bara undrar hur detta ska gå till. Jag har försökt lägga in exe. filer i virtuella hårddiskar via Daemon Tools, men detta har inte funkat.

Hur gör jag?

Dom är kopieringskyddade och det får du inte gå förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag ärligt talat inte om jag går emot reglerna, men det är jätteenkelt att göra en ISO-kopia av skivan och mounta i Daemon Tools. Så har jag gjort med flertalet spel jag ärligt köpt i butik, och då behövs inga crack eller nånting. MagicISO vill jag minnas att mitt program heter.

EDIT:

§1.4 Piratkopiering

Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på forumet. Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd, kopierar eller fildelar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är likaså förbjuden.

Oops.

Då blir det låshuset, tyvärr.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...