Jump to content

AKUT problem?


Vice.
 Share

Recommended Posts

WTF.jpg

1)Vem i helvete är det där

2)hur kom han dit?

3) Hur fan får jag bort parasiten?

Ringde anticimex med de kunde inte hjälpa mig med Data-virus och digitala parasiter sa de! :( :(

Och hur sätter jag PW på min Router som han uppenbarligen använder?

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får du mig att le så där som bara du kan när du är arg Vice :D

On topic though: Antagligen någon som snott ditt trådlösa nätverk, hackat sig in i ditt iTunes och nu utnyttjar det. Hur du ska få bukt med fanskapet kan jag dock inte svara på tyvärr :(

Edit: Försök ta reda på om någon Jonathan Sjögren bor i närheten av dig. Även om jag start tvivlar på att det är hans riktiga namn. Men som polisen alltid säger i polisserier på tv: överskatta inte kriminella. De är dummare än vad man tror.

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev innan från Iphonen.

Men klickar jag på hans namn är det tomt sen försvinner det. Sen är det där igen vid nästa start?

Itunes är gratis, vad skulle han vinna på att använda mitt? Dessutom, hur kom han in på datorn? Det är väl internet han använder i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar på min router? Om jag nollställer den då? Hur sätter jag ditt pw?

Vad jag vet så är det iTunes som kan hitta andra människors bibliotek om ni går över samma nätverk (Även inom hyreshus).

Minns att jag hittade en mängd delade filer förr med mina grannars filer. Även om vi inte var inom samma "hemnätverk".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så är det iTunes som kan hitta andra människors bibliotek om ni går över samma nätverk (Även inom hyreshus).

Minns att jag hittade en mängd delade filer förr med mina grannars filer. Även om vi inte var inom samma "hemnätverk".

Kan du översätta det där?

Använder han min router menar du? Hur stoppar jag det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du översätta det där?

Använder han min router menar du? Hur stoppar jag det i så fall?

Jag tror att han menar att han antingen använder din router, eller så är det för att du bor i hyreshus och då sitter ni på "samma nätverk".

För att sätta lösenord på din router gå till 192.16.0.0 (ibland 192.168.0.1 eller 192.168.1.1) i webbläsaren, leta upp lösenordsinställningarna och lägg till ett. Ganska svårt att ge exakta instruktioner eftersom att alla routrar har olika sidor och inställningar, men googla efter guider för just din router så lär du hitta en hel drös.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inne i Dlink men hittar inget om PW.

varken under setup eller Tools.

Vill minnas att alla dlinkar har samma layout så kanske kan hjälpa dig med just det. Men ändå, vilket modell har du?

Edit: http://192.168.0.1/Basic/Wireless.shtml är länken du ska använda. Gäller för de flesta Dlinkar tror jag. Längst ner hittar du Pre shared key. Där skriver du in ditt nya lösen. Ovanför det hittar du WPA där du ställer in vilken krypteringsmetod som ska användas på ditt lösen. WPA 2 personal är väl det bästa du kan få.

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att han menar att han antingen använder din router, eller så är det för att du bor i hyreshus och då sitter ni på "samma nätverk".

För att sätta lösenord på din router gå till 192.16.0.0 (ibland 192.168.0.1 eller 192.168.1.1) i webbläsaren, leta upp lösenordsinställningarna och lägg till ett. Ganska svårt att ge exakta instruktioner eftersom att alla routrar har olika sidor och inställningar, men googla efter guider för just din router så lär du hitta en hel drös.

Precis, var lite onykter när jag skrev det där. Haha. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill minnas att alla dlinkar har samma layout så kanske kan hjälpa dig med just det. Men ändå, vilket modell har du?

Edit: http://192.168.0.1/Basic/Wireless.shtml'>http://192.168.0.1/Basic/Wireless.shtml är länken du ska använda. Gäller för de flesta Dlinkar tror jag. Längst ner hittar du Pre shared key. Där skriver du in ditt nya lösen. Ovanför det hittar du WPA där du ställer in vilken krypteringsmetod som ska användas på ditt lösen. WPA 2 personal är väl det bästa du kan få.

Får 404 på din länk.

Brukar gå in här för att komma in i min router http://192.168.0.1/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en inställning att sätta lösenord, leta.

Du har alltså kört oskyddat hela tiden?

Ja. Och jag kollar men hittar inget där det står PasswordHittar det här men vet inte vad det innebär

router.jpg

Ta reda på vem det är exakt och anmäl honom för intrång :D

Att använda sig av någon annans trådlösa nätverk kan klassas som intrång..

Hur kollar man det då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får 404 på din länk.

Brukar gå in här för att komma in i min router http://192.168.0.1/

Logga in på din router och pröva igen.

Eller klicka Setup > Wireless Settings > Manual wireless network setup

Om det funkar så följer du bara stegen igen.

Längst ner hittar du Pre shared key. Där skriver du in ditt nya lösen. Ovanför det hittar du WPA där du ställer in vilken krypteringsmetod som ska användas på ditt lösen. WPA 2 personal är väl det bästa du kan få.

Oj, missade att det har skrivits mer i tråden. >_<

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...