Jump to content

Klistrade trådar


Boomer
 Share

Recommended Posts

I och med våra nya globala moderatorer, framförallt Umberto, så kommer det kanske att bli någon form av förändring här. Man kan åtminstone önska det. Såg att Umb nu tagit tag i bland annat de klistrade trådarna, vilket är trevligt. MEN! När det gäller spelforumet så vore det väl smart att klistra trådar där det kommer upp frågor [någorlunda] ofta, men inte tillräckligt ofta för att de ska ligga högt upp hela tiden. Att därför ha WoW-tråden, med sina 900 sidor, klistrad känns en aning onödigt. Men, jag kanske har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser inte riktigt nyttan med klistrade trådar i allmänhet. Enda poängen med dem överhuvud taget är att de ska förhindra att det startas hundra trådar om samma ämne, eller att sprida viktig information på ett lättillgängligt sätt. Varför WoW är klistrat vet jag inte, och egentligen inte TROMS heller. Snarare borde TROMS avklistras just för att skapa trådar.

Frågan är egentligen inte så viktig för mig så jag låter det ha sin gång just nu. Skönt att se att BF och CS blev avklistrade iallafall, de har varit där i flera år för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN! När det gäller spelforumet så vore det väl smart att klistra trådar där det kommer upp frågor [någorlunda] ofta, men inte tillräckligt ofta för att de ska ligga högt upp hela tiden. Att därför ha WoW-tråden, med sina 900 sidor, klistrad känns en aning onödigt. Men, jag kanske har fel.

Du har kanske rätt. Tanken med att klistra populära (spel)trådar har väl varit att ha dem i en egen "kategori" så att de inte ständigt tränger ut andra trådar. Samtidigt blir de klistrade trådarna lättare att hitta. Det är dock mycket möjligt (läs: troligt) att vi framöver gör ytterligare ändringar i vilka trådar som är klistrade.

Jag ser inte riktigt nyttan med klistrade trådar i allmänhet. Enda poängen med dem överhuvud taget är att de ska förhindra att det startas hundra trådar om samma ämne, eller att sprida viktig information på ett lättillgängligt sätt. Varför WoW är klistrat vet jag inte, och egentligen inte TROMS heller. Snarare borde TROMS avklistras just för att skapa trådar.

Frågan är egentligen inte så viktig för mig så jag låter det ha sin gång just nu. Skönt att se att BF och CS blev avklistrade iallafall, de har varit där i flera år för mycket.

Jag valde att klistra TROMS mest för att jag tyckte att Allmänt blev så tomt utan någon klistrad tråd. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...