Jump to content

Funderar på ny dator


Pixiegnom
 Share

Recommended Posts

Hejsan, hejsan!

Sitter här, mitt i natten och funderar på om det inte är dags att skaffa sig en ny dator. Jag surfar då in på Komplett.se då jag har fått för mig att deras PC-i-delar paket ofta är prisvärda.

Jag får syn på den här datorn:

http://www.komplett....sku=321530#info

Är det där ett bra pris, eller skulle jag kunna få ihop en mer prisvärd(och bättre?) dator om jag kollar på t.ex Inet?

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, hejsan!

Sitter här, mitt i natten och funderar på om det inte är dags att skaffa sig en ny dator. Jag surfar då in på Komplett.se då jag har fått för mig att deras PC-i-delar paket ofta är prisvärda.

Jag får syn på den här datorn:

http://www.komplett....sku=321530#info

Är det där ett bra pris, eller skulle jag kunna få ihop en mer prisvärd(och bättre?) dator om jag kollar på t.ex Inet?

Tack för mig.

Likadan processor som sitter i datorn jag köpte till mormor. :D

Fast jag har för mig att den var rätt okej, även om det finns bättre processorer på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sagt så är den inte speciellt bra.

^This.

Den duger inte till moderna spel, om det är ett krav vet jag förstås inte. 1 000-2 000 kr extra skulle göra underverk. Som surfburk duger den fint.

Edit: Nu passade jag på att läsa underrubriken, "okej grafik" i nya spel är inte uppnåeligt med det där grafikkortet.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag installerade call of duty 4 modern warfare 2 och det laggar bara pytte, pytte lite på högsta trafik

Datorn funkar fin fint och klarar Wow på högsta instälningarna förutom i dalaran så jag kör på näst högsta.

Ex, The Sims 3 rullar på fint, även exempelvis SVT-Play i HD samt 720/1080 filmer på Youtube.

kunde köra crysis på mellan och några inställningar på high. med 1024 - 768. och COD4 på 1280 - 1024 och allt annat på high ocn extra..

Helt värdelös verkar den ju inte..ohmy_1182776_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"The GeForce GT 430 is unable to run modern games in the Full HD mode, with but a few exceptions. It is somewhat better at 1600x900 but we can’t call it a gaming card anyway, especially as it even falls behind the Radeon HD 5570 with GDDR5."

- X-bit labs

"But as the heart of a media-centric PC, the GT 430 is highly recommendable since it exhibits excellent performance and features for a sub-$99 card and is quite efficient to boot. To us, that makes for a pretty good entry level card. "

- Hardware Canucks

"We advise gamers to spend a little more cash and purchase a proper gaming card - something like a Radeon HD 5670 or the cheapest GeForce GTS 450 - because the difference in performance is immediate and tangible. GT 430 has rather better credentials with respect to multimedia usage, and HTPC buffs would do well to put it on their short-list."

- Hexus.net

Det de säger är helt enkelt att det är ett grafikkort för HTPC-bruk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

med typ 20-30 fps skulle jag gissa. Vissa spelar faktiskt med riktigt låg fps. Man vänjer sig rätt snabbt!

Kan man spela Modern Warfare 2 på nästan högsta grafik med 20-30 FPS så duger den helt klart.

Behöver som sagt ingen monsterburk, utan är nöjd om jag kan spela på lägsta grafik med bra FPS.tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man spela Modern Warfare 2 på nästan högsta grafik med 20-30 FPS så duger den helt klart.

Behöver som sagt ingen monsterburk, utan är nöjd om jag kan spela på lägsta grafik med bra FPS.tongue_1181744_0.gif

Kom ihåg att de förmodligen spelar med väldigt liten upplösning.

Sedan tenderar folk att gärna överdriva sina resultat för att rättfärdiga sitt köp. Men men, om du nöjer dig med att spela på lägsta grafikinställningarna så lär allt vara spelbart. Bara väldigt tråkigt när du kan lägga på ett par tusingar och få en mycket bättre spelupplevelse.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...