Jump to content

Årets julspel?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej1

Finns det nått spel som släpps nu runt jul som man inte får missa?

Varje år har det ju kommit nått nytt som man köpt och spelat under julhelgerna. Vaknar alltid skittidigt 23-9 Dec/jan och spelar för att sen äta julfrukost. (prinskorv, köttbullar mm) Men jag har inte hört om nått speciellt i år.

Förra året var det väl assasins creed 2 som släpptes runt jul.

Klar med Fallout NW snart och behöver nått riktigt härligt julspel. Nått tips någon?

//Vice

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej1

Finns det nått spel som släpps nu runt jul som man inte får missa?

Varje år har det ju kommit nått nytt som man köpt och spelat under julhelgerna. Vaknar alltid skittidigt 23-9 Dec/jan och spelar för att sen äta julfrukost. (prinskorv, köttbullar mm) Men jag har inte hört om nått speciellt i år.

Förra året var det väl assasins creed 2 som släpptes runt jul.

Klar med Fallout NW snart och behöver nått riktigt härligt julspel. Nått tips någon?

//Vice

Lite osäker men annars kan du ju alltid testa Dead Space 2 demot som kommer på julafton. Samt så kan du gå in på FZ.se och kolla bland release där för PS3

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar dåligt i år, tyvärr. Jag tror att M$ vill ha Kinect som årets Julklapp och har påverkat spelutvecklare att inte släppa runt Jul för såhär tomt har det aldrig varit IMO.

Game.se brukar visa de närmaste kommande spelen men på deras hemsida så är det tomt på sånna och de visar bara redan släpta spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej1

Finns det nått spel som släpps nu runt jul som man inte får missa?

Varje år har det ju kommit nått nytt som man köpt och spelat under julhelgerna. Vaknar alltid skittidigt 23-9 Dec/jan och spelar för att sen äta julfrukost. (prinskorv, köttbullar mm) Men jag har inte hört om nått speciellt i år.

Förra året var det väl assasins creed 2 som släpptes runt jul.

Klar med Fallout NW snart och behöver nått riktigt härligt julspel. Nått tips någon?

//Vice

Assasins Creed: Brotherhood

Spel 2,5 i serien kan man säga.

Gillade du tvåan kommer du säkert älska Brotherhood Vice. Verkligen ett grymt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv haft svårt med att hitta ett stämningsfullt bra Julspel.

Jag hoppades på The Sims 3 på PS3 när de sa att de skulle ge ut en massa gratis Julpynt och Julgranar till att klä husen. Sedan visade det sig bara gälla PC. Faktum är att de har inte ens öppnat Sims-store till konsollen ännu och där finns inget att köpa TROTS att det var 1,5 månader sedan de släppte spelet. De släpper en massa till Sims-store på PC men konsollerna får inget dugg. Inte ens en uppdatering med nyheter. Lata jäkla utvecklare som verkar totalt strunta i konsollversionen nu när den är släppt. <_<

Och VARFÖR kan man bara ha en familj per sparfil/stad? En av de roligaste sakerna tyckte jag var att bjuda in mina andra familjer på fester osv och skapa hela kvateret.

Min Julspel tradition började med Crusader: No Regret. Varje Jul byttes låten på första banan ut mot en låt av blandade klassiska Jullåtar i en Rock variant. :wub: Aah, vad jag saknar det. :cry: Jäkla Windows icke-bakåt-kompatiblitet. <_<

Annars brukar jag alltid spela ett freeroam spel runt Jul. GTA3 spelen t ex. Morrowind körde jag varje Jul i många år och Oblivion efter det. Senaste Jularna har det varit Fallout 3. Hmm, kanske jag skulle ta upp New Vegas igen nu till Jul?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv haft svårt med att hitta ett stämningsfullt bra Julspel.

Jag hoppades på The Sims 3 på PS3

Läste i(2) resentioner att det absolut inte gjorde sig på PS3. Spelet var inte dåligt, men det funkade liksom inte.

Så kolal det innan så du inte blir besviken.

Okej, ETT tips bara.

Vad som helst bara det är ett bra spel. Gammalt som nytt.

Har spelat:

RDR

Heavyrain

assassins creed 2

Bioshock 2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste i(2) resentioner att det absolut inte gjorde sig på PS3. Spelet var inte dåligt, men det funkade liksom inte.

Så kolal det innan så du inte blir besviken.

Jag läste också ett par resentioner men mina sa raka motsatsen att det här var det bästa Sims spelet hitils och att för första gången i seriens historia så överträffar konsollversionen PC-versionen.

Hmm, ett tips. Jag vet inte, Overlord har du väl spelat. Folklore tycker jag är mycket stämningsfullt (fast mer åt Halloween hållet) och roligt att spela men det är inte alla som håller med. Det är vad jag kan komma på just nu. Hade Mass Effect 2 kommit ut till PS3 nu så hade jag rekomenderat det men jag vet inte när det släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...