Jump to content

Bloodline Champions


Xazzi
 Share

Recommended Posts

Fick precis tag på en beta key och bestämde mig för att prova! Ni som gillar arena i World of Warcraft kommer älska det här! Inga random elements, ett perfekt E-sport spel dvs. Det här har potential. Någon annan som provat? :)

Bloodline Champions klassas under den nya termen MOBA (Multiplayer Onlie Battle Arena) och är tänkt att vara ett lagbaserat actionfyllt multiplayerspel med högt tempo. Spelaren väljer en av flera karaktäristiska "bloodlines" (klasser) som man ur ett perspektiv från ovan styr med hjälp av tangentbordet och avfyrar dess speciella förmågor i riktning av musens position.

Trots att spelandet bara består av korta oberoende rundor finns det uttänkta rollspels-element i spelet. Detta i form av en utarbetad fantasyvärld som alla olika klasserna kommer ifrån samt bakgrundshistoria för de olika klasserna.

Spelet försöker bland annat att utmärka sig med att inte ha några slumpmässiga spelelement och därför vara perfekt för E-Sports spelande. Dessa framtidsplaner trots att det från början bara är ett Indiespel med liten budget och ännu utan tilltänkt utgivare.

Utvecklingsgruppen låtit allmänheten prova att spela på bland annat Swedish Game Awards och Dreamhack. Sedan den 25 januari 2010 har spelet gått in i betatestningsstadie med hittills ca 1000 betatestare.

Bloodline Champions is a competitive online multiplayer game for up to ten players in which two teams fight for dominance. Each player can choose between a variety of playable Bloodlines with different spectacular abilities, from the awesome strength of the Vanguard to the deceptive magic of the Harbinger.

http://bloodlinechampions.com

http://bloodlinechampions.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bloodline_champions

edit: Helt fail trådtitel, någon mod som orkar ändra min fula miss?

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ganska ok, så här på förhand innan jag testat det så gillar jag inte skärmvinkeln, dvs att man ser gubben sin "uppe" ifrån, men det kansker går att ändra?

Är det som i wow, på arena. att man fixar ett team, eller kan göra med någon random så möter man dem som är lika bra som en själv, osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So, det är DOTA mot NPCs?

Next.

Nej, en mer simpel version av WoW-arena med esport-fokus.

Vart fick du DoTA och NPCs ifrån?

Ser ganska ok, så här på förhand innan jag testat det så gillar jag inte skärmvinkeln, dvs att man ser gubben sin "uppe" ifrån, men det kansker går att ändra?

Är det som i wow, på arena. att man fixar ett team, eller kan göra med någon random så möter man dem som är lika bra som en själv, osv?

Går att göra teams och köra team-matchmaking och få team-rating, eller så kan man köra solo-matchmaking och bli placerad i en lobby med andra personer som har liknande grade/rating. Sen finns självklart custom-games också där du (Som på DoTA/HoN) är host och folk joinar genom serverlistan.

Vinkeln kan vara jobbig att vänja sig vid om man inte spelat mycket HoN/DoTA eller till exempel Diablo, men den är helt okej när man väl vant sig.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, ingen aning vart jag fick det från. Mest utseendet.

So, det är en kopia av WoW-arena med esport-fokus?

Next.

Nej, men det har mer likheter med WoW-arena än DoTA.

Du har 6 skills + ultimate, WASD-kontroller och du siktar med muspekaren. (Primary attack är på M1 och secondary på M2 så det blir lite som att spela Diablo)

Ultimate skillen är inte som i DoTA utan måste laddas upp genom att använda dina andra skills. Rundorna är oftast inte längre än 30sek så det blir lite mer intensivt än vad DoTA/WoW-arena är.

Anyways, tycker du skall pröva spelet innan du dömer det.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Champion är faceroll.

3 timmar av spelande så fick jag komplimangen att jag var den bästa Glutton den personen hade sett. Då blev jag lyklit gla

Pröva Inhibitor, jag tycker han är jävligt mycket roligare än Glutton.

Var ett tag sen jag spelade Bloodline Champions nu, såvitt jag vet är det väl ur beta nu? Hur mycket kostar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pröva Inhibitor, jag tycker han är jävligt mycket roligare än Glutton.

Var ett tag sen jag spelade Bloodline Champions nu, såvitt jag vet är det väl ur beta nu? Hur mycket kostar det?

Gratis, finns dock paket som man köper för fler champions och annat smått och gott tror jag. Är i alla fall så jag uppfattade det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gratis, finns dock paket som man köper för fler champions och annat smått och gott tror jag. Är i alla fall så jag uppfattade det hela.

Fuck that. Funderar på att köpa spelet + extra Bloodlines. Men det är rätt jäkla dyrt ändå, 400 jävla spänn. Kanske ska börja med gratisversionen och se om jag blir sugen på det igen.

Jag undrar om man måste köpa till alla nya bloodlines som kommer släppas, det verkar ju helt sinnes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...