Jump to content

Överföring av stora filer


P-C
 Share

Recommended Posts

Av någon anledning vägrar min iPod (som jag använder som extern hårddisk när jag ska föra filer mellan min PC och min Mac) ta emot filer större än 4g. Nu är det så att jag har ett flertal filer större än 4g som jag vill föra över.

Finns det något sätt att "splitta" filerna? Varför kan jag inte föra över mer än 4g per fil?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon anledning vägrar min iPod (som jag använder som extern hårddisk när jag ska föra filer mellan min PC och min Mac) ta emot filer större än 4g. Nu är det så att jag har ett flertal filer större än 4g som jag vill föra över.

Finns det något sätt att "splitta" filerna? Varför kan jag inte föra över mer än 4g per fil?

Det är bara NTFS som kan hantera filer som är större än 3,99GB.

Antar att din iPod har FAT32 som filsystem.

Använd winRAR för att splitta filen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon fördel att göra flera små? Är ju lättare att hålla reda på 2 stora filer!

Just i det här fallet så är det ju bra om han bara gör två stora filer.

Det är när man ska skicka en fil online som man hellre kör med många små, ifall det blir fel med en fil under överföringen så går det bra mycket snabbare att bara behöva tanka hem en liten fil, istället för att ta hem en jättestor.

Men just när han skickar till iPod så går det ju både snabbt, och det är väldigt sällan som en fil blir korrupt under överföringen. Så då är det nog bäst med två stora filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...