Jump to content

100% CPU usage


eminem33
 Share

Recommended Posts

Vet inte vad som häde för någon dag sen men helt plötsligt så har datorn stått på 100 % usage av cpu:n ? och har varit så nu i ca 2 dagar.

Vilket har gjort att min prestanda i spel har blivit MYCKET sämmre till och med i css får jag bara 30 fps?

Har sökt igenom hela datorn med avasta antivirus och Windows defender och de hitta inge.

Mina spec:

E8400 @ 3 GHZ

96000 GSO 512mb

4gb ram

Win7 64bit

skit_1175943_0.jpg

vad är FAHCore_b4 för något?

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

sa din ma-fmfflghhbbbbbbb skamsen_1101620_0.gif

-----

Vad är normalt att CPU-användning ligger på?

Fråga till alla eller till han? o.o

Beror på vad man gör och hur bra datorn är 'n stuff. Just nu hoppar min mellan 3-10%, firefox och massa msnfönster uppe. På med en hd-film på youtube och den hoppar till 10-20%

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför används den inte "fullt ut" som man tycker att 100% borde innebära?

För att programmen inte kräver att den ska användas så mycket =P Lirar man spel och sånt så drar det ju upp, men annars ligger den så lågt det krävs.

Typ.. Man håller inte gasen i botten när man cruisar i 70km/h, men när man väl kör om/accelererar går plattan i mattan till 100%?

(lol, jag är trött)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att en processor alltid arbetar 100%, det är bara det att när den inte utför riktigt arbete så kör den tomma loopar? Jag har för mig att jag R2 skrev det här någonstans.

Mjo, en systemprocess tar upp alla de % som inte används, men ifall processorn verkligen jobbar eller inte är jag osäker på, då det inte verkar belasta processorn något. Kanske någon annan känner till det bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, en systemprocess tar upp alla de % som inte används, men ifall processorn verkligen jobbar eller inte är jag osäker på, då det inte verkar belasta processorn något. Kanske någon annan känner till det bättre?

Är rätt säker på att den inte jobbar på riktigt. I så fall skulle temperaturen på CPU:n alltid ligga på max, vilket den inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...