Jump to content

Bettingtråden


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

Helgens rad inlämnad, låt oss nu hoppas på bra resultat. :)

1 Arsenal - West Ham...........1

2 Blackburn - Chelsea...........2

3 Everton - Stoke..................1

4 Fulham - Wigan.................1X

5 Wolves - Man City..............2

6 Roma - Lecce....................1X

7 Valencia - Zaragoza............1

8 Man United - Tottenham......1X

9 Schalke - Leverkusen..........1X2

10 Hercules - Real Madrid......2

11 PSV - Twente...................1

12 AC Milan - Juventus..........1X

13 Marseille - Rennes............1

14 Barcelona - Sevilla............1

Gjorde även en egen liten mix, just in case.

Arsenal - West Ham

Match

Ordinarie speltid

Ditt spel: 1

1,18

Blackburn - Chelsea

Match

Ordinarie speltid

Ditt spel: 2

1,45

Everton - Stoke City

Match

Ordinarie speltid

Ditt spel: 1

1,57

Wolverhampton - Manchester City

Match

Ordinarie speltid

Ditt spel: 2

1,70

Fyrling

Insats: 100,00kr

Odds: 4,57

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helgens rad inlämnad, låt oss nu hoppas på bra resultat. :)

1 Arsenal - West Ham...........1

2 Blackburn - Chelsea...........2

3 Everton - Stoke..................1

4 Fulham - Wigan.................1X

5 Wolves - Man City..............2

6 Roma - Lecce....................1X

7 Valencia - Zaragoza............1

8 Man United - Tottenham......1X

9 Schalke - Leverkusen..........1X2

10 Hercules - Real Madrid......2

11 PSV - Twente...................1

12 AC Milan - Juventus..........1X

13 Marseille - Rennes............1

14 Barcelona - Sevilla............1

Ser bra ut! Tänkte köra på något liknande :)

Genoa - Inter

Bursaspor - Fenerbahce

Arsenal - West Ham

Blackburn - Chelsea

Everton - Stoke City

Valencia - Zaragoza

Manchester United - Tottenham

Hercules - Real Madrid

Barcelona - Sevilla

Marseille - Rennes

Insats: 100:-

Vinst: 6 700:- :cry:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut! Tänkte köra på något liknande :)

Genoa - Inter

Bursaspor - Fenerbahce

Arsenal - West Ham

Blackburn - Chelsea

Everton - Stoke City

Valencia - Zaragoza

Manchester United - Tottenham

Hercules - Real Madrid

Barcelona - Sevilla

Marseille - Rennes

Insats: 100:-

Vinst: 6 700:- :cry:

Det där blir nice om den sitter. :P

Ni har tippat på för många favoriter. Kommer aldrig att gå in. Varför är det t.ex. så säkert att Chelsea vinner borta mot Blackburn? Inget top4-lag lyckades med det förra säsongen.

Självklart är ingenting säkert när man tippar, då skulle ju alla vinna. Men det känns fel att välja bort ett topplag bara för att statistiken säger att alla topplag inte vinner under samma omgång oftast. Hur vet man t ex vilket lag som inte kommer prestera den här omgången? Det går bara inte att välja, så därför blir det oftast att man tar med de tre - fyra - fem starka, fast kanske med en liten gardering utifall att.

Dessutom är Chelsea i en rätt bra form just nu, även Arsenal har prickat någon slags formtopp känns det som.

Jag är däremot osäker på United, de har sett lite darriga ut på sistone och Tottenham har sett bra ut (Förutom Intermatchen), därför halvgarderade jag den, även fast Tottenham säkert kan ta en trea i den matchen.

City är man ju alltid osäker på, de spelar den ena kryssmatchen efter den andra förlusten. Förra året var de heller inte jättebra mot wolves, inte den matchen jag minns i alla fall där det blev kryss. Så även den tvåan kändes en aning osäker. Men å andra sidan så har Wolves just nu den sämsta formen i PL med många skitmatcher bakom sig så det känns samtidigt inte som att de ska kunna hota egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jadu.. Kicken hade rätt iaf, haha. Jag hoppas valencia kommer igen iaf, och vinner.. Dem har ju sett lite skakiga ut, tex förlusten mot Mallorca..

Mjo, men att City skulle förlora mot Wolves fanns ju knappt på kartan, och som sagt så är det ju omöjligt att på förväg säga vilken av storklubbarna som inte kommer prestera.

Jag var ju osäker på United och City, valde att halvgardera United framför City då den matchen kändes mer oviss.

Just nu ser det ut som fel val, men å andra sidan så hade jag förmodligen bara satt X2 i Citymatchen så det hade inte blivit rätt där oavsett. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men att City skulle förlora mot Wolves fanns ju knappt på kartan, och som sagt så är det ju omöjligt att på förväg säga vilken av storklubbarna som inte kommer prestera.

Jag var ju osäker på United och City, valde att halvgardera United framför City då den matchen kändes mer oviss.

Just nu ser det ut som fel val, men å andra sidan så hade jag förmodligen bara satt X2 i Citymatchen så det hade inte blivit rätt där oavsett. :P

Jo, det är iosf sant. Men att City ska förlora känns faktist ganska.. meh. Dem har ju sett grymma överlag, visst aresenal tog dem ganska "hårt" men Arsenal var bättre. Jag såg iosf inte matchn mellan Wolves & dem men ändå..

Valencia känns också så där "blä" Dem har förlorat mot Mallorca, spelat oavgjort mot Zaragoza så..Ja. Sevilla/Madrid/Barcelona känns som dem lag som kommer vara topp tre i la liga i år, med Valencia i hasorna. Sevilla känns ganska starka, starkare i varje fall än Valencia. Menmen, man lär sig något alltid ju!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger upp CL-raderna här, även om båda två känns väldigt chansartade och inte speciellt säkra alls.

Går någon av dessa två rader in så blir jag imponerad, det kändes väldigt svårt och ovisst inför den här omgången. Men vi får se helt enkelt.

1 Tottenham - Inter 1X2

2 Werder Bremen - Twente 1

3 H. Tel-Aviv - Schalke 2

4 Benfica - Lyon 1X2

5 Valencia - Rangers 1

6 Bursaspor - Man United 2

7 FC København - Barcelona 2

8 Brighton - Exeter 1

1 Basel - Roma 1X2

2 Cluj - Bayern München 2

3 Chelsea - Spartak Moskva 1

4 Žilina - Marseille 2

5 Auxerre - Ajax X2

6 AC Milan - Real Madrid X2

7 Partizan B. - Braga 1

8 Shakhtar D. - Arsenal 2

(Orkar inte kolumnredigera mina tips, hoppas det syns någorlunda okej ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger upp CL-raderna här, även om båda två känns väldigt chansartade och inte speciellt säkra alls.

5 Valencia - Rangers 1

6 Bursaspor - Man United 2

7 FC København - Barcelona 2

6 AC Milan - Real Madrid 2

8 Shakhtar D. - Arsenal 2

Dessa fem är nog säkrast i den listan, därför kommer jag nog lägga mina pengar på dem.

Kommer börja köra på ett system där jag bettar varje dag på två matcher som tillsammans blir 2 i odds.

Dag 1: Insats: 100:- | Vinst: 200

Dag 2: Insats: 200:- | Vinst: 400 (100:- i fickan)

Dag 3: Insats: 300:- | Vinst: 600 (500:- i fickan)

Dag 4: Insats: 100:- | Vinst: 200

Dag 5: Insats: 200:- | Vinst: 400 (100:- i fickan)

Dag 6: Insats: 300:- | Vinst: 600 (500:- i fickan)

Dag 7: Insats: 100:- | Vinst: 200 (100:- i fickan)

Så, imorgon (idag egentligen) väljer jag förmodligen tre av de fem. Troligtvis Valencia, Manchester United och Barcelona. Hur kommer det sig att både Real Madrid och Arsenal har 2,25 i odds? Det är väldigt sällan så starka lag har så höga odds.

Real Madrid är väl betydligt starkare än Milan? Hur är Shahktar som Arsenal ska möta, är dem något bra?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Real Madrid är väl betydligt starkare än Milan? Hur är Shahktar som Arsenal ska möta, är dem något bra?

Shaktar är värdelösa, de har egentligen bara Eduardo som skulle kunna ställa till det för Arsenals försvar över huvudtaget, men å andra sidan så har Arsenal inte någon speciell press på sig att ta tre poäng nu. Ett poäng här och ett poäng där kan räcka till avancemang. Det kan kanske vara anledningen till lite högre odds, samt att det är bortaplan. Bortaplan kan spela rätt stor roll i CL speciellt när ett bättre lag åker och spelar borta mot ett sämre lag är chansen större för hemmalaget att åtminstone plocka ett poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni underskattar Shakhtar ganska mycket. Visst att de blev utspelade av Arsenal på Emirates, men omständigheterna är helt annorlunda nu. Bara det faktum att Fabregas är borta tala mer för 1X än 2. Dessutom lär Wenger vila några andra spelare, trots att man blir klara för avancemang om man vinner. Personligen skulle jag satt X2 på den matchen, kanske skrälltippa lite med 1X, men då en mindre summa pengar (ifall det skulle handla om singel/dubbel och inte en europarad). Just nu skulle jag dock lämna den matchen i fred med tanke på hur osäker den är. Verklingen inte värt att tippa några pengar på den. Rätt så säker på att det är 50/50 (chansaktigt) och ifall något lag vinner kommer det handla om uddamålet.

Sedan är inte Eduardo ordinarie i Shakhtar, inte än.

Absolut ingen kritik mot era tippningar då Arsenal fortfarande störst chans att vinna, utan det handlar mer om mina personliga tankar. Dessutom skulle jag inte vara så "säker" på Bursaspor - United. Jag skulle hellre gardera den med ett kryss framför några andra.

Säkraste tippet är nog Valencia, imo. Jag satte 1X när Rangers mötte Valencia hemma, det blev kryss då. Nu skall dock Valencia ta segern tämligen enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni underskattar Shakhtar ganska mycket. Visst att de blev utspelade av Arsenal på Emirates, men omständigheterna är helt annorlunda nu. Bara det faktum att Fabregas är borta tala mer för 1X än 2. Dessutom lär Wenger vila några andra spelare, trots att man blir klara för avancemang om man vinner. Personligen skulle jag satt X2 på den matchen, kanske skrälltippa lite med 1X, men då en mindre summa pengar (ifall det skulle handla om singel/dubbel och inte en europarad). Just nu skulle jag dock lämna den matchen i fred med tanke på hur osäker den är. Verklingen inte värt att tippa några pengar på den. Rätt så säker på att det är 50/50 (chansaktigt) och ifall något lag vinner kommer det handla om uddamålet.

Sedan är inte Eduardo ordinarie i Shakhtar, inte än.

Absolut ingen kritik mot era tippningar då Arsenal fortfarande störst chans att vinna, utan det handlar mer om mina personliga tankar. Dessutom skulle jag inte vara så "säker" på Bursaspor - United. Jag skulle hellre gardera den med ett kryss framför några andra.

Säkraste tippet är nog Valencia, imo. Jag satte 1X när Rangers mötte Valencia hemma, det blev kryss då. Nu skall dock Valencia ta segern tämligen enkelt.

Att inte tippa på Arsenal går inte då det är en Unibetvariant på stryktipset, så man måste ta med alla matcherna.

Sedan har du helt rätt angående Valencia, jag tror inte jag halvgarderade den matchen när de var i Rangers, och har därför haft den matchen på minnet bara för det. :P

Edit: Jag vet också att det är två osäkra kuponger, och att det är en chansning från min sida.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ingen tippning för min del, j*vla unibet, sista gången jag tippar där. Förde över mina pengar som vanligt och vips så får jag inte logga in helt plötsligt, jag är typ "bannad" och måste kontakta serviceavdelningen. Men pengarna kan de minsann dra ifrån mitt konto ändå <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...