Jump to content

Få över digital-SVT och digital-TV4 till den analoga kanallistan (elle


Arman
 Share

Recommended Posts

Jag märkte att jag kan se SVT1, SVT2 och TV4 helt digitalt med hjälp av en enkel antennkabel. Självklart är det riktigt bra kvalitet på bilden, men detta gäller inte TV3, Kanal 5 osv. eftersom att deras digitala utbud kostar. Detta vet ni säkert redan.

Mitt problem är nu att jag vill kombinera kanaler med bra kvalitet (SVT, TV4) med de som tvingas ha dålig kvalitet (TV3, Kanal 5...).

Så varje gång som jag vill byta från TV3 (analog-antennkvalitet) ett digitalt SVT så "skiftar" min Samsung-LEDTV och helt plötsligt befinner jag mig i en annan programlista tillsammans med kanaler som Animal Planet, Playboy, CanalPlus osv. Kanaler som självklart inte kan ses men som ändå finns med på listan. Dessa kanaler vill jag också rensa bort från listan.

PS: TV:n är en Samsung 46" LED-TV UE46C5105.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Borde ju finnas någon sorts favoritfunktion.

Försökte med det, men jag lyckas inte sortera de i ordning efter kanalnamn.

Just nu ser det ut så här i menyn. (D) betyder digitalt, och (A) analogt.

1. (D) SVT1

2. (D) SVT2

4. (D) TV4

6. (D) TV6

------ Förmodligen går här en osynlig gräns mellan digitalt och analogt. Val av ordning kan tydligen skes, men det kan aldrig bli A, D, A, D, A... osv...

1. (A) TV3

3. (A) Kanal 5

8. (A) MTV

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nu hänger jag inte med. Togs inte det analoga nätet ner?

Nej, finns fortfarande analoga versioner utav SVT och TV4, men de finns båda på en separat kanallista, en för analog (antenn). Deras digitala motsvarighet finns i en lista tillsammans med andra digitala kanaler (de som man måste betala för att se).

Jag vill försöka ha en gemensam lista med det digitala SVT och TV4 som ersätter deras analoga motsvarighet, så att jag slipper skifta lista.

Ungefär så här:

1. SVT1 (Digital)

2. SVT2 (Digital)

3. TV3 (Analog)

4. TV4 (Digital)

5. Kanal 5 (Analog)

6. TV6 (Analog)

7. TV4 Plus (Analog)

8. MTV (Analog)

... osv

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...