Mark Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Hej! Bildrebusen går alltså ut på att den som har hatten ska göra ett kollage av bilder som ska föreställa en titel på en låt, film, spel eller någonting annat ni tycker är roligt! Jag tog två grundregler från "Gissa Fodralet" som jag tycker passar in i vilken lek som helst. La även dit en egen. Är det ingen som listar ut rebusen eller att rebusskaparen inte svarar, så blir hatten automatiskt fri efter 24h. Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom tre timmar, helst skiter du i att gissa. [*]Använd helst bilder hittade på Google, blir roligare utan Paint! Jag tror inte det behövs fler regler, dessa känns väldigt basic. Ju mer genomtänkta och flippade och svåra bilder ni luskar fram, desto roligare blir det! Allting ska inte vara lätt! Men jag börjar med en lätt.. Låttitel: http://upl.gizgiz.nu/files/alsl.jpg Go! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 (redigerad) Highway to hell, framfört av något dekadent rockband. AC/DC var det tydligen, se där. Eftersom jag är hundra lägger jag upp en ny. Beklagar storleken. http://img85.imageshack.us/img85/6774/pizdynizhnynovgorod.th.jpg Redigerad 15 maj, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 (redigerad) Highway to hell, framfört av något dekadent rockband. AC/DC var det tydligen, se där. Eftersom jag är hundra lägger jag upp en ny. Beklagar storleken. http://img85.imageshack.us/img85/6774/pizdynizhnynovgorod.th.jpg Film, TV-Serie, Låt, Artistnamn, Bilmärke? Help us out, dude. Cuthwill Besmiledot Mountain? Redigerad 15 maj, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 (redigerad) Låttitel, en amerikansk folkvisa. Du har rätt på sista samt att 1an och 1.5an ska integreras med varandra. Rätt på 1.5an också, men inte riktigt ;> Redigerad 15 maj, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Låttitel, en amerikansk folkvisa. Du har rätt på sista samt att 1an och 1.5an ska integreras med varandra. Rätt på 1.5an också, men inte riktigt ;> .... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 Yes, rätt! Ansiktsburk, Hammarby-Nisse er heerlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2010 (redigerad) Yes, rätt! Ansiktsburk, Hammarby-Nisse er heerlig. Ok, jag har ansiktsburken. Rebus incoming... Låttitel Redigerad 15 maj, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Ledtråd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Jag drar på en vild gissning: Motivering: 1; Tjejen går, 2; pilen pekar uppåt = över, 3; Frankrike har daggstänkta berg (haha eller vad vet jag). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Jag drar på en vild gissning: Motivering: 1; Tjejen går, 2; pilen pekar uppåt = över, 3; Frankrike har daggstänkta berg (haha eller vad vet jag). Lite halvrätt. Det är en engelsk låttitel. Den stående mannen i bild 2 behöver ni inte räkna med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Going up to boston? Going up to the country? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Going up to boston? Going up to the country? Det var väl ingen tvåa någonstans, men okej då. Going Up The Country - Canned Heat. Ditt andra svar accepteras. Men nu är frågan till framtiden, får man gissa på flera saker åt gången? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Det var väl ingen tvåa någonstans, men okej då. Going Up The Country - Canned Heat. Ditt andra svar accepteras. Men nu är frågan till framtiden, får man gissa på flera saker åt gången? Jag har absolut ingen fantasi. Ta en du! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2010 Jag har absolut ingen fantasi. Ta en du! Vill du inte ha hatten så får du inte gissa inom tre timmar, helst skiter du i att gissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 (redigerad) Då plockar jag hatten. Låttitel; Redigerad 17 maj, 2010 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 God Save The Queen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 17 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 God Save The Queen! Korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 En svensk låttitel! http://upl.gizgiz.nu/files/lw.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 Du gamla fria nord? D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2010 Du gamla fria nord? D: Av Lars Winnerbäck, japp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts