Jump to content

Humorgalan - Genidrag eller tragiskt?


Renard
 Share

Recommended Posts

I skrivande stund pågår Humorgalan för fullt på TV4. Men är själva idén att blanda humor med allvar bra eller dåligt?

Visst är det viktigt att samla in pengar till behövande länder, men att blanda roliga sketcher och sånger med bilder på svältande barn är enligt mig bara morbidt. Humor lockar en stor publik, och fler väljer att se på galan och skicka in pengar just pga detta. Men ställ detta possitiva faktum mot att de faktiskt växelvis går mellan David Batra, 38-årig, välnärd svensk komiker, och Awet 5 år som inte fått ordentligt med mat på flera månader, och vars mage har svällt upp som en ballong.

Disskutera! Jag vill höra vad ni tycker!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag föredrar konceptet med musikgalor framför humorgalan, även om den musik som bjuds sällan är sådan jag lyssnar på. En annan grej med humorgalan är att komikerna sällan har något bra material till dessa galor, vilket bara avskräcker folk från att titta vilket leder till sämre PR för själva galan än om de hade haft en dokumentärbaserad gala rakt igenom. Blandningen humor + allvar funkar egentligen, men inte i humorgalan eftersom det är halvtafflig humor till rätt ordentligt allvarliga ämnen.

George Carlin har en väldigt bra blandning av humor och allvar, som knappast uppnås i humorgalan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...