Jump to content
Wallsten82

Hjälp - hur funkar det med DLC vs skiva?

11 inlägg i denna tråd

Antingen köper du EFLC-skivan och spelar den, oavsett om du har GTA IV eller inte. Eller så laddar du ner paket och kan välja vid IV-skivans insättning om du vill spela IV, TLAD eller TBoGT. Fördelen med det första är att du har paketen i fysiskt form; fördelen med det andra är att du kan fritt välja IV/TLAD/TBoGT med samma skiva och ha all musik från samtliga spel samtidigt, till kostnaden av rätt mycket hårddiskutrymme.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Antingen köper du EFLC-skivan och spelar den, oavsett om du har GTA IV eller inte. Eller så laddar du ner paket och kan välja vid IV-skivans insättning om du vill spela IV, TLAD eller TBoGT. Fördelen med det första är att du har paketen i fysiskt form; fördelen med det andra är att du kan fritt välja IV/TLAD/TBoGT med samma skiva och ha all musik från samtliga spel samtidigt, till kostnaden av rätt mycket hårddiskutrymme.

Så du menar att jag kan köpa det spelet,matar in skivan och lira som vanligt?

Det där med online har jag aldrig fått kläm på.

Så om man bortser från att jag inte har tillgång till all musik så är det bättre att köpa skivan,då sparar man på hårddisken också ju.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Och en annan sak jag undrar över,kanske en dum fråga kan tyckas men den måste ställas.

Staden,bilarna och sånt är detsamma som i GTA 4 va?

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
GTA IV - 16 GB

EFLC - 16 GB

---

GTA IV + TLAD + TBoGT = ~22GB

Tar det verkligen så mycket? Det är ju stört!

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Tar det verkligen så mycket? Det är ju stört!

Läste det på Steams GTAforum.

Jag är dock lite osäker på GTA + DLC, men det var någonstans runt 20-22 GB.

Det jobbiga är dock om man ska ha GTA IV plus EFLC installerade samtidigt; 32 GB :>

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
På PS3:

IV; 3,4GB

TLAD: 2GB

TBoGT:2GB

= 7,4GB

:>

På xbox är dlcpaketen båda två 2,7gb om jag inte missminner mig.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

De där skyhöga siffrorna måste ju vara skivrippar, och inte vad som installeras på hårddisken. Vad EFLC-installationen tar utöver de 3400 MB som IV tar skulle jag vilja veta. Det ska ju inte vara lika högt som DLC-nedladdningarna på vardera 2 GB, tycker jag.

Redigerad av Henkibojj

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
De där skyhöga siffrorna måste ju vara skivrippar, och inte vad som installeras på hårddisken. Vad EFLC-installationen tar utöver de 3400 MB som IV tar skulle jag vilja veta. Det ska ju inte vara lika högt som DLC-nedladdningarna på vardera 2 GB, tycker jag.

De siffror jag skriver om är på PC.

EFLC är ju ett standalone-spel. Det är en annan sak med IV+DLC...

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in