Jump to content

Save fungerar inte!


Ferno
 Share

Recommended Posts

PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar.

Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt.

När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar.

Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt.

När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen.

Men borde det inte bli så att när du uppdaterar spelet nu (efter allt det där) så kommer sparfilen räknas som din egen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
PS3-saves fungerar inte längre att tanka och lägga in, just för att blockera troféfusk. Jag har funderat på att ta bort den punkten från FAQen men har låtit den stå kvar.

Det du kan göra (om du vill offra möjligheten att spela online) är att gå ut i huvudmenyn XMB, gå till spel -> Verktyg för speldata (OBS! EJ SPARDATA!) och leta upp GTA IV i listan, och välja radera. Koppla sen bort dig från internet, lägg till din sparfil igen och starta spelet. Nu kommer skivan alltså installera spelet på nytt med version 1.00 och inte 1.04 eller vad nu den senaste patchen är. Då kommer troféer inte kollas och din sparfil bör fungera som vanligt.

När du vill spela online måste du patcha spelet varpå din sparfil inte kommer fungera igen.

Det fungerade inte alls ... fast jag installerade om skiten.

Det enda som kommer är att filerna inte hittas, men när jag provar en fil från exempelvis north america så syns dem, men går ej att använda.

Jävla skämt...

Redigerad av Ferno
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fungerade inte alls ... fast jag installerade om skiten.

Det enda som kommer är att filerna inte hittas, men när jag provar en fil från exempelvis north america så syns dem, men går ej att använda.

Jävla skämt...

Det är ju för att det är ett annat nummer på skivan. Tanka en EU-sparfil så kommer det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju för att det är ett annat nummer på skivan. Tanka en EU-sparfil så kommer det funka.

Det var det jag hade gjort, men dem hittades inte av ps3an via mitt USB-minne, men när jag tankade från andra verisioner så hittade sem.

Det var bara ett som fungerade från europa men det var ju mitt i spelet.

-

Om det finns bättre sidor så tipsa isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det jag hade gjort, men dem hittades inte av ps3an via mitt USB-minne, men när jag tankade från andra verisioner så hittade sem.

Det var bara ett som fungerade från europa men det var ju mitt i spelet.

-

Om det finns bättre sidor så tipsa isf.

Ifall du lagt dem på USB-minne måste de ligga i X:\PS3\SAVEDATA\SPELKODEN\sparfil.spar

Du kan alltså inte lägga dem i rotmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall du lagt dem på USB-minne måste de ligga i X:\PS3\SAVEDATA\SPELKODEN\sparfil.spar

Du kan alltså inte lägga dem i rotmappen.

nu funkiade det, men fick inte alla troféer verkade det som. kanske låst sig bara för att jag fuskade lite på ett annat save eller?

annars så fick jag saveet att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...