Jump to content

Dags för ny dator


Mark
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm vänta, är ganska otålig :D Nämligen att GTA Iv har inte funkat för mig alls sen senaste patchen. Några andra spel hackar röv också, och på alla system requirements saker så failar min CPU. i5, i7. Finns det inget som får upp prestandan?

Hur ser man vilka processorer som funkar till mitt moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte lika att köpa en i3?

Vad menar du?

Hmm vänta, är ganska otålig :D Nämligen att GTA Iv har inte funkat för mig alls sen senaste patchen. Några andra spel hackar röv också, och på alla system requirements saker så failar min CPU. i5, i7. Finns det inget som får upp prestandan?

Hur ser man vilka processorer som funkar till mitt moderkort?

GTA IV:s senaste patch är katastrof. Min överklockade 3,6GHz quad klarar inte heller av det, men det fungerade utmärkt förut. Det bästa som finns till S775 (ditt moderkort) är Q9550 och Q9650. i5 och i7-serierna finns enbart till S1156 och S1366. Q9550 mars 2008, hur korkat är det inte att plöja ner 2 500-3 000 på en processor som funnits i 2½ år till en plattform som Intel har lagt ned.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA IV:s senaste patch är katastrof. Min överklockade 3,6GHz quad klarar inte heller av det, men det fungerade utmärkt förut. Det bästa som finns till S775 (ditt moderkort) är Q9550 och Q9650. i5 och i7-serierna finns enbart till S1156 och S1366. Q9550 mars 2008, hur korkat är det inte att plöja ner 2 500-3 000 på en processor som funnits i 2½ år till en plattform som Intel har lagt ned.

Då förstår jag, får vänta ett tag då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då förstår jag, får vänta ett tag då :)

Splendid. :) Du har något att se fram emot.

24413.png

24416.png

i5 2400 är en Sandy Bridge-processor till S1155. Är ibland bättre än den sexkärniga 9 000-kronors i7 980X men kommer att kosta mindre än i5 760 och dra mycket lite ström. i5 2400 är alltså lägre positionerad än i5 760, i5 760 får sin motsvarighet i i5 2500K.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...