Jump to content

Kompis söker gammalt strategi spel


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan en gammal polare till mig söker ett gammalt strategi spel hans morsas kille satt och spelade för väldans länge sen årtalet måste ha vart nånstans mellan 99-03 han har funderat skit länge på vad spelet heter spelet hade kommit ut runt 90 talet. Men han såg sin morsas kille spela det hemma hos dem runt 99-03 eller nåt. Men detta är vad jag fick fram från han:

Skärmen kan skifta mellan grön o lite mörkare färg beroende på vilket lag man är aliens kan bygga ut nå tefat med ben. Sen så människor har nå artillery saker som de kan bygga ut osv

sen så pansarvagnar o soldater om jag minns rätt.

Men nu bor han inte hos dem längre och skulle uppskatta er att ni kunde lista ut vad det är för spel. Vi har kommit fram till att det inte är KKND Crossfire eller StarCraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte helt lätt att gissa utgående från den där beskrivningen.

"Tefat med ben" får mig att tänka på någon typ av mechs eller war-of-the-worlds-maskiner men jag kan inte komma på något annat 90tals-strategispel än Total Annihilation där sådana var med...

Synd försökte även få ut mera information från han men han får inte ut mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...