Jump to content

Konverteringsbuffert låg


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem. När jag ser en blurayfilm så täms konverteringsbufferten på PMS sjukt snabbt och filmen laggar. Får pausa filmen och vänta tills den fylls sen köra en bit till och sen repetera. Varför är det så här. Varför hinner den inte med? På en vanlig film är det inga problem. Är detta nått jag kan lösa själv med nån iställning i antingen PMS elelr i min dator. Eller är datorn för gammal?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

720p är upplösningen. Men vad i all världen stoppar du en BR in i datorn för och sedan strömmar till PS3? Det är väl bättre att trycka in skivan i PS3 direkt istället? Och är det en BR-ripp du hittat är det väl lika bra att kopiera filmen till PS3 via PMS. Så gör jag alltid för att slippa ha datorn igång.

Felet skulle kunna vara för lågt RAM-minne, har du en massa skit igång som slukar? Kolla Kör -> msconfig -> autostart och klicka bort alla jobbiga program som bara förstör. Sen kan du avsluta alla andra program du inte använder, antingen i Aktivitetshanteraren -> Program eller Aktivitetshanteraren -> Processer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

720p är upplösningen. Men vad i all världen stoppar du en BR in i datorn för och sedan strömmar till PS3? Det är väl bättre att trycka in skivan i PS3 direkt istället? Och är det en BR-ripp du hittat är det väl lika bra att kopiera filmen till PS3 via PMS. Så gör jag alltid för att slippa ha datorn igång.

Felet skulle kunna vara för lågt RAM-minne, har du en massa skit igång som slukar? Kolla Kör -> msconfig -> autostart och klicka bort alla jobbiga program som bara förstör. Sen kan du avsluta alla andra program du inte använder, antingen i Aktivitetshanteraren -> Program eller Aktivitetshanteraren -> Processer.

Kan man kopiera hela filmen till Konsollen?

Jag bara packar upp den går in på datorn genom konsollen och kollar filmen.

Men hur kopierar man hela filmen med hjälp av PMS då?

Hen en jäkla massa .exe processer igång om jag kollar i aktivitetshanteraren. Vette fasen vad det är. Det står typ javaw.exe?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pilla inte där vice, du kommer garanterat att stänga ner en svhost eller liknande och blir tvungen att starta om datorn för att få den att fungera igen. Stäng bara ner alla program som finns i aktivitetsfältet. Allt som inte behöver vara igång när du ska kolla på film helt enkelt (Det inkluderar uTorrent och whatnot)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pilla inte där vice, du kommer garanterat att stänga ner en svhost eller liknande och blir tvungen att starta om datorn för att få den att fungera igen. Stäng bara ner alla program som finns i aktivitetsfältet. Allt som inte behöver vara igång när du ska kolla på film helt enkelt (Det inkluderar uTorrent och whatnot)

Japp, och då är bufferten ändå skitlåg. Kan vara ram elelr bara nått skit på datorn. Men jag provade att kopiera nu. Håller på i detta nu. Fan, jag tänkte inte på att man kan trycka på trekant istället för på X och då får man ju upp kopiera. Skall se om det är så man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...