Jump to content

Behöver Sverige skyskrapor?


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Jag kan bara utgå från Stockholm och säga att jag gillar de lågbyggda pastellhusen som dominerar stadsbilden väldigt mycket, men jag vill inte vara ultrakonservativ heller och tycker att visst dem kan väl få bygga sina skrapor om det är omsorgsfullt planerat var.

Vad du sade.

Jag är inte jätte-för. Stockholm är en sjukt fin stad som det är, och jag skulle inte vilja att man byggde skyskrapor i innerstan som förstör den låga stadsbilden. Det kan ha något med närheten till vattnet att göra - det är ju bara så sjukt mycket mer attraktivt med kombinationsn låghus+vatten, än skyskrapor+vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är för!

Gillar skyskrapor och den storstadskänsla det ger. Dock tror jag inte att det är möjligt att bara smälla upp en skyskrapa mitt i någon stad även om man fick igenom det med allt folk.

Tror att det behövs byggas högre o högre hela tiden så att inte vinden får tag i en enda byggnad utan sprids ut över många. Bara en känsla jag får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är för om en del av dom är lägenheter och inte bara kontor.

Sen ska alla ligga på samma ställe, tycker det är fult när det sticker upp en skrapa här och där, blir en ful "skyline" helt enkelt.

Som i San Fransisco, där har dom fått till den snyggt, rätt låga hus i hela stan (som typ Sthlm) och sen i downtown har dom feta skyskrapor, som Renard sa, rätt mäktigt att gå runt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...