Jump to content

Jag skickar slött.


Vice.
 Share

Recommended Posts

Med den hastigheten skickar du egentligen ingen data alls, är bara en slags kontrolldata som utorrent har. Så ditt problem är att du inte skickar alls, något blockerar dig helt enkelt.

Lite skickar jag efter som met står att jag ökar.

Men hur ser jag vad som stoppar mig då? Portarna är öppna, det vet jag till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite skickar jag efter som met står att jag ökar.

Men hur ser jag vad som stoppar mig då? Portarna är öppna, det vet jag till 100%

Ta det där igen är du snäll, förstod inte riktigt. Vart kollar du det där? Är det i utrorrent är det ändå "kontrolldatan" som sickas, den loggas där även fast det inte är något riktigt du skickar. (Så tror jag det är, men är inte 100%)

Vice, du har annars ett helvete att hitta vad som stoppar dig men överväg att testa ett annat bittorrentprogram för att se om den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, alltså. På Swebits ökar min upload sakta men säkert.

När jag skaffade 100/100 linan för ett år sedan skickade jag sjukt snabbt. Laddade upp en film på ingen tid. Sen kom ipred och jag sänkte mig till 100/10

Nu har jag ökat mitt bredband/fiber igen och då skickar jag upp sjukt sakta.

Kommer det en helt ny film och jag hugger den direkt så kommer jag ändå längst ner på seed listan och det står att jag seedat typ några hundra megabite bara.

Jag har inte haft virussskydd på minst ett år. Har kollat datorn nu och inga virus hittades. Men det kan kanske ändå vara nått som gör min hastighet slö. På Tp testet jag gjort säger att min hastighet är "ok", men inte "bra".

Skall formatera datorn när jag flyttat om 2 veckor, men frågan är om det löser problemet. Är det virus eller nått annnat skit så är det ju lugnt men om det är brandvägg (hur nu en sån funkar. Har ingen aning) eller nått annat så funkar inte en formatering

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäller problemet vilken torrent du än seedar?

Skickar du lika slött om du inte gör något annat på datorn?

Jag sitter o skickar i ungefär 1.4Kb/s och ökar min ratio på de aktiva filer jag har så det innefattar nog inte bara kontrolldata.

Japp. Alltid lika sakta.

Vilken hastighet har du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp. Alltid lika sakta.

Vilken hastighet har du?

ok. problemet kan ha o göra med om du installerat om datorn, fått nya inställningar till ditt internet (om jag inte minns fel från min tid som användare av privat tracker så va man tvungen att ha något nummer rätt någonstans i någonting annars vart det fläppt) eller att det helt enkelt är något problem med din lina och trackern.

Jag har mobilt bredband så kommer väl som mest upp i 1mb när det vill sig väl :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...