Jump to content

Batman: Arkham City


Crusader
 Share

Recommended Posts

Morsan haz the cash ;) Eller så får du börja priotera vilka spel är viktigast att köpa.

Av ren princip köper jag bara spel och alkohol helt själv (om man nu inte blir bjuden på alkoholen). Allt annat kan man snylta, men just spel och alkohol ska betalas ur egen ficka. Känns inte rätt annars av någon skum anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Kan nån ge mig lite tips om spelet. Fick tag i det idag och jag suger pung på det. Fan jag blir kickad hela tiden. Hur är det meningen att man skall slåss?

Trycker jag X X så hoppar han över en snubbe och jag slår till den närmaste, men efter ett tag slår noll till mig och jag förlorar räkningen på hur många jag knockat och får börja om. (50 är målet)

Skall man bara avvända sig av X och fyrkant???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån ge mig lite tips om spelet. Fick tag i det idag och jag suger pung på det. Fan jag blir kickad hela tiden. Hur är det meningen att man skall slåss?

Trycker jag X X så hoppar han över en snubbe och jag slår till den närmaste, men efter ett tag slår noll till mig och jag förlorar räkningen på hur många jag knockat och får börja om. (50 är målet)

Skall man bara avvända sig av X och fyrkant???

Du attackerar/slår med fyrkant och blockerar motståndarnas slag med triangel (när den blixtformade symbolen visas ovanför dem). Cirkel används för att "bedöva" motståndarna med käpen, vilket bl.a. tillåter dig att "klå upp" dem på bekostnaden av att du under tiden inte kan blockera slag från andra. Kryss används som du redan upptäckt för att springa och hoppa och även för att snabbt fly undan omedelbara faror.

När du slåss bygger du upp kombo (kan ses uppe i vänstra hörnet) och genom att hålla uppe kombot kan du utföra specialattacker. Du förlorar ditt kombo varje gång du tar ett slag eller väntar för länge mellan dina egna attacker. Dina slag gör mer skada och ger mer poäng om du tajmar dem rätt, så det är väldigt viktigt att du inte bara sitter och buttonmashar. Det är en sorts rytm man måste komma in i. Den poäng du får används för att låsa upp nya redskap och specialattacker.

Redigerad av Jacker
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån ge mig lite tips om spelet. Fick tag i det idag och jag suger pung på det. Fan jag blir kickad hela tiden. Hur är det meningen att man skall slåss?

Trycker jag X X så hoppar han över en snubbe och jag slår till den närmaste, men efter ett tag slår noll till mig och jag förlorar räkningen på hur många jag knockat och får börja om. (50 är målet)

Skall man bara avvända sig av X och fyrkant???

Oftast använder man endast fyrkant och triangel. Vet inte vad du spelar på för svårighetsgrad men om du spelar på Easy eller Normal så får du en liten "indikator" ovanför huvudet när en fiende är på väg att slå dig och det är då du trycker trekant. Väldigt simpelt.

Sen ibland kommer det fiender som kräver att du använder Cirkel för att "stunna" eller hoppa över honom med X.

Ska dock tillägga att jag endast spelat Arkham Asylum, men jag antar att det är fungerar likadant.tongue_1181744_0.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt nån avslutning som man skall trycka på fuyrkant för att göra. Men det står to early när jag slåss.

Så dubbelklick på X, skall man i princip inte använda, bara fyrkant för att slåss, och när de skall attackera trycker jag trekant?

På så sätt får jag så många på rad som möjligt, och kan nå upp till 50?

Har jag fattat rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt nån avslutning som man skall trycka på fuyrkant för att göra. Men det står to early när jag slåss.

Så dubbelklick på X, skall man i princip inte använda, bara fyrkant för att slåss, och när de skall attackera trycker jag trekant?

På så sätt får jag så många på rad som möjligt, och kan nå upp till 50?

Har jag fattat rätt?

Finishing Moves kan bara användas när du uppnått en viss combo. Gå in i upgrades och kolla vad det står om den du har köpt.

"Dubbelklick på X" använde man i det förra spelet för att hoppa över bland annat fiender med elektriska vapen. Skulle tro att det finns något liknande även i detta.

Så ja, hammra på fyrkant, rör spaken mot fiender och tryck på trekant när det blixtrar till om huvudet.

Att nå en combo på 50 är dock rätt utmanande och handlar nog mer om att hitta ett bra tillfälle med många fiender.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt nån avslutning som man skall trycka på fuyrkant för att göra. Men det står to early när jag slåss.

Så dubbelklick på X, skall man i princip inte använda, bara fyrkant för att slåss, och när de skall attackera trycker jag trekant?

På så sätt får jag så många på rad som möjligt, och kan nå upp till 50?

Har jag fattat rätt?

Att hoppa runt/över vissa motståndare kan komma till nytta då och då. Det finns inget tak på hur högt kombo du kan få, det beror helt och hållet på hur bra du är och hur många motståndare du har att slå på. Däremot vinner man en trofé när man uppnåt x50, om det är de du tänker på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot vinner man en trofé när man uppnåt x50, om det är de du tänker på.

Det är den jag tänker på. Problemet är som sagt att jag inte får nått flyt.

vet inte om jag skall trycka Fyrkant för att slåss och sen som ni säger, trekant när nån slår/blxtrar. Eller om jag skall trycka X X.

Kommer inte ens i närheten av 50, de får alltid in slag och det är knappt jag överlever. Så nått fel gör jag.

Skall prova att slå ett slag, (fyrkant) sen så fort jag slår, rikta analaoga spaken mot nästa fiende bakom mig. Får se om det hjälper.

Borde finnas nån guide med olika kombos. Hittar inget, varken på nätet eller i spelet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den jag tänker på. Problemet är som sagt att jag inte får nått flyt.

vet inte om jag skall trycka Fyrkant för att slåss och sen som ni säger, trekant när nån slår/blxtrar. Eller om jag skall trycka X X.

Kommer inte ens i närheten av 50, de får alltid in slag och det är knappt jag överlever. Så nått fel gör jag.

Skall prova att slå ett slag, (fyrkant) sen så fort jag slår, rikta analaoga spaken mot nästa fiende bakom mig. Får se om det hjälper.

Borde finnas nån guide med olika kombos. Hittar inget, varken på nätet eller i spelet

Strunta i trofén till en början och fokusera dig på att lära dig den grundläggande tekniken. Det enda du egentligen behöver göra till en början är att slå på motståndarna (fyrkant) och sedan parera slag när det behövs (trekant). Lite senare i spelet dyker lite mer komplicerade fiender upp, men det förklaras ganska bra och enkelt vad du behöver göra för att besegra dem.

Juste, jag glömde berätta att när du uppnåt ett visst kombo (minns inte exakt vad) så äntrar Batman automatiskt något som kallas för "freeflow". Detta betyder att Batman på ett mycket snabbare och smidigare sätt rör sig mellan olika motståndare på skärmen. Men det sker som sagt helt automatiskt och du behöver bara slåss på som vanligt, förutom att du kommer märka att det går lite lättare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det är den jag tänker på. Problemet är som sagt att jag inte får nått flyt.

vet inte om jag skall trycka Fyrkant för att slåss och sen som ni säger, trekant när nån slår/blxtrar. Eller om jag skall trycka X X.

Kommer inte ens i närheten av 50, de får alltid in slag och det är knappt jag överlever. Så nått fel gör jag.

Skall prova att slå ett slag, (fyrkant) sen så fort jag slår, rikta analaoga spaken mot nästa fiende bakom mig. Får se om det hjälper.

Borde finnas nån guide med olika kombos. Hittar inget, varken på nätet eller i spelet

Har du klarat det här en Vice?

Jag har inte spelat Arkham City, men jag antar att man slåss på samma sätt som man gör i Arkham Asylum. För att få hög kombo där gäller det att hela tiden röra på sig, med X+X. Du bör, precis som Jacker sa, heller inte göra det i story mode. Utan gör det i en challenge, om det finns någon challenge där motståndarna aldrig tar slut så är det ett tips att göra det i den.

Jag brukar starta med att vänta till en gubbe springer fram mot mig, när han gör det så trycker jag på trekant och parerar honom. Beroende på vilken animation Batman gör så slår jag till honom en(!) gång.

Om någon ny gubbe springer fram då så kontrar jag honom, och slår även ett slag på honom beroende på vilken animation Batman gör.

Om ingen gubbe gör en springrörelse så hoppar jag över närmsta gubbe, slår ett slag på honom. Hoppar över näste man och gör samma sak.

Använd inte blixtarna som indikator på att någon kommer slå dig, utan håll kolla på alla runt omkring dig när du hoppar över en gubbe. Om någon börjar springa mot dig, då betyder det att han kommer att attackera dig, och på så vis vet du redan innan blixtarna dyker upp ovanför huvudet att du kan trycka på trekant direkt när du slagit personen du håller på att hoppa över.

Annars kan du helt undvika trekant och bara hoppa över (X+X) de som har blixtindikatorn över huvudet och slå ett slag i ryggen.

Finns det några specialfiender i Arkham City? Så som de med knivar och chockstavar i Asylum, som man inte kan slå vanligt utan måste stunna först?

Ifall det finns så försök hålla dig borta från dessa. Om någon av dessa gubbar springer mot dig så använd X+X och hoppa över honom eller stunna honom med O, sedan riktar du analogen bort från kniv/chockstavs-mannen och mot en vanlig fiende, slå ett slag på honom och sedan fortsätter du.

Försök aldrig kontra (triangel) någon av dessa specialfiender, för det kan du inte. Istället gör du såhär:

Bygg upp en kombo, i Arkham Asylum är det fem. Då kan du använda triangel+O som är en takedown, när du har nått den kombon så tar du dig nära specialgubben. (Om han är långt bort så kan du antingen försöka volta bort till honom med X+X, annars tar du dig dit genom att volta en gubbe, slå honom, volta nästa gubbe, slå honom. Hela vägen fram till specialgubben.) När du är nära honom och har uppnått tillräckligt med kombo för att använda triangel+O så riktar du analogen mot honom och utför din takedown. Den är oblockbar och du tar ut honom direkt vilket gör att du slipper oroa dig för att råka rikta analogen mot honom under resten av fighten.

Om du råkar volta bort från alla fiender så bör det inte vara några problem om du är inne i ett freeflow. Om du bara riktar tillbaka analogen mot alla gubbar och trycker på fyrkant så bör batman göra ett väldigt långt hoppslag, och så är du direkt tillbaka i bland alla fiender.

Batarang kan vara bra att komma ihåg också. Om du råkar hoppa iväg och tror att du inte kommer kunna nå någon med fyrkant så kan du snabbt kasta en batarang (L1 + L1). Detta räknas som slag och du kan sedan volta tillbaka mot fienderna och fortsätta din kombo.

Så i grund och botten är det bara X + X + fyrkant som du behöver använda för att få en bra kombo. Hoppa över en gubbe, slå honom, hoppa över nästa, slå denne, osv osv.

Hoppas att det är till någon hjälp!

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon hur man ställer in frekvensen på den där maskinen man har? Man får nummer av riddler typ 2-3-5 1-8-4 men det är omöjligt att ställa in exakt!? Blir antingen för mycket eller för lite. Och hur ställer man in den, är första siffrorna för den man rör upp och ner eller höger och vänster? Tack//vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet någon hur man ställer in frekvensen på den där maskinen man har? Man får nummer av riddler typ 2-3-5 1-8-4 men det är omöjligt att ställa in exakt!? Blir antingen för mycket eller för lite. Och hur ställer man in den, är första siffrorna för den man rör upp och ner eller höger och vänster? Tack//vice

Om jag minns rätt så behöver frekvensen inte vara precis på pricken rätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...