Jump to content

Batman: Arkham City


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Spelet har gått Guld idag så man behöver inte oroa sig för förseningar eller så. :)

Spoke to soon. Dåliga nyheter för PC-spelare. PC-versionen försenas till November.

Ny Batman skin till PS3 om man köper Green Lantern på Blu-ray, spelbart i Storymode. (OBS: Givetvis inte den riktiga bilden)

batmanyellowlantern_1218105_1.jpg

Officiell bild:

batman-arkham-asylum-2-286530batman-arkham-city-1316518766_1220218_1.jpg

Där kommer också säljas action-figurer och Batman figuren har startat vilda diskutioner:

bm_ac_s1_af_02_1220218_2.jpg

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OBS!

Tydligen så har några geniala journalister på bl.a. Kotaku, Destructoid och 1up valt att publicera artiklar med rubriker som totalt spoilar första akten av spelet. Har inte sett vad det är själv som tur är, men jag lär undvika alla artiklar om spelet från och med nu om inte nån annan bedömer dem som säkra först.

Källa

:doh:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för varningen. :) Jag tror nog också att jag ska försöka unvika hedanefter.

Minns hur irriterad jag, och en massa andra, blev när Super Play gjorde samma sak med Metal Gear Solid 2.

För någon anledning så anser journalister att de behöver inte hålla sig till att undvika spoilers då deras jobb att mer "seriöst" och "viktigt". <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första recensionen, från Playstation Magazine Australia. Även om det såklart låter ytterst positivt så kan man inte låta bli att vara lite skeptisk mot tidiga recensioner. Det kombinerat med att de flesta speljournalister verkar sakna förmågan att vara tillräckligt kritiska.

Official Playstation Magazine Australia have given their verdict on Batman: Arkham City. The game has been given a 10/10 and has been refered as being "one of the best games ever made".

"Batman: Arkham City is not only the best superhero game ever made, it's one of the best games ever made full-stop. It takes the already superlative original and gloriously expands on it. It's a deeper game, more complex, more inventive, more mature. It brings the caped crusader's world to life better than any comic, movie or television show before it."

"Presentation: Endlessly creative, perfectly moody, and technically flawless. This is Epic's Unreal engine pushed to its absolute limit."

"Sound: Alternatively foreboding and frantic, the game's orchestral soundtrack matches the on-sccreen action perfectly. Voice acting is brilliant."

"Controls: Complex and initially overwhelming but also logical and responsive. It'll take a while to get used to them, but once you do it feels perfectly natural flinging Batman around."

"Replay Value: Immense. A massive main quest, dozens of side missions, Riddler challenges, secondary game modes, and DLC will keep most people occupied for months."

"VERDICT: We can't imagine how a superhero game could be better than this. Absolutely sublime."

10/10

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har även Mad Hatter visats upp. Verkar som de har försökt pressa in så många karaktärer som möjligt i det här spelet.:o

Typ ända kritiken de fick för första spelet var att de hade för få bovar. Folk förväntade sig att träffa en massa på Arkham Asylum. Jag giussar npå att de inte vill att någon ska bli besviken den här gången. :)

Och verkar verkligen bli något utöver det vanliga. Jag menar, 25h Main Story + 20h Side Quest är jäkla mycket för ett action-spel.

Dessutom så har en 4:e spelbar karaktär presenterats: Nightwing! Han, tillsammans med unika Challage Maps, kommer släppas som DLC vid ett senare tillfälle.

HupJq_1221367_0.png

Main Theme:

http://www.youtube.com/watch?v=91hcFT6KJ4c&feature=player_embedded

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...