Jump to content

Videoredigeringstråden


VickeX
 Share

Recommended Posts

Varför har en sådan här tråd aldrig skapats? Blev bildredigeringstråden stället saker som dessa (videoredigering etc..) postades? Jag kan dock inte påminna mig själv om att jag någonsin sett någon video postas där.

Anywho. Tycker ni att en tråd som denna bör finnas? I do.

Jag undrar, är det någon här som har någon erfarenhet utav att göra kinetic typography-videos i Adobe After Effects, eller något annat videoredigeringsprogram för den delen?

Funderar på att börja testa lite och se om jag kan få någonting värt att ha i mitt slutprojekt för mediaproduktionen. Älskar bara stilen. Vill (och ska) lära mig!

En utav de bättre jag sett på YouTube:

Edit: Ännu en grym en:

Edit2: En väldigt kreativ och välgjort en... Älskar duken, håret och 'midjan':

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Jag är för duktig på att döda trådar. :P

Äckligt duktig!

Den här tog några timmar inatt att fixa, när jag vaknade upp imorse så kändes den ändå ganska dålig. En timmes fixande med rök och liknande. Ända filmen som jag försökt få riktigt bra hittils, lyckades inte jättebra. :rolleyes:

Det är en stillbild som jag lagt dit effekter på. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adrian: Ser helt okej ut, även fast explosionen ser ut att komma ifrån vägen istället för bilen. :rolleyes:

När det gäller de andra filmerna så tyckte jag nummer 2 såg helt okej ut, emellertid är det lite fult att blodet mm är så skarpt medan resten av filmen har ganska låg kvalitet :D skotthålet ser dessutom lite för "perfekt" ut. Men grymt jobbat! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, tack så mycket, båda två.

Adrian: Ser helt okej ut, även fast explosionen ser ut att komma ifrån vägen istället för bilen. ;)

När det gäller de andra filmerna så tyckte jag nummer 2 såg helt okej ut, emellertid är det lite fult att blodet mm är så skarpt medan resten av filmen har ganska låg kvalitet :P skotthålet ser dessutom lite för "perfekt" ut. Men grymt jobbat! :rolleyes:

Hehe, jo, det är först en explosion som jag försökte fixa med masken så att den startade under bilen. Sen direkt efter smäller "bensintanken" och då pushas det ut på vägen.. :D

Angående de andra filmerna så blev det bäst att hålla blod och skott i hög kvalité då filmen blev helt förstörd när jag försökte dra ner på det andra. :unsure:

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två stycken i min klass som kommer ifrån Åkarp. Du känner inte Gustaf (som ser ut som han kommer från 60-talet) eller John Robin?

Ja, jag vet att detta är lite Off-topic, men jag måste bara fråga.

Jodo, Gustaf känner jag till, han brukar gå förbi mitt hus när han går mot bussen på morgonen. Inte för att jag känner honom men jag vet vem han är sen förskoletiden. :P

En rolig grej, för några veckor sedan så snackade jag och en kompis på Skype och jag kollade era vampyrfilmer (?) och skickade vidare till min polare. Han hittade direkt Gustaf och berättade att det var en gammal åkarpare. Jag som inte hade varit så koncentrerad i filmen trodde i början att han menade dig. :D

edit: fixade ny version, dock blev ju bildformatet helt fuckat.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodo, Gustaf känner jag till, han brukar gå förbi mitt hus när han går mot bussen på morgonen. Inte för att jag känner honom men jag vet vem han är sen förskoletiden. :P

En rolig grej, för några veckor sedan så snackade jag och en kompis på Skype och jag kollade era vampyrfilmer (?) och skickade vidare till min polare. Han hittade direkt Gustaf och berättade att det var en gammal åkarpare. Jag som inte hade varit så koncentrerad i filmen trodde i början att han menade dig. :D

edit: fixade ny version, dock blev ju bildformatet helt fuckat.

Ser rätt kul ut. Synd bara att leveranstiden är rätt lång.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle också vilja lära mig AE men det känns som att man inte riktigt vet vart man ska börja.

Vad vill du lära dig? Och vadå börja? Lär dig grunderna, interfacet, hur man infogar och börjar arbeta med klipp, hur man klipper dem, flyttar på den, vart effekterna finns och vad de kan göra t.ex Lär dig lite om keyframing etc. Sedan så kan du ju bara ta och kolla på lite video tutorials på t.ex youtube. Så svårt är det inte att bara lära sig grunderna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...