Jump to content

Sandbox


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

GTA spelen är en bra början!

Kan du definera Sandbox lite mer?

Har redan lirat alla GTA spel,det enda jag verkligen tyckte om var GTA 4.

Dom andra var jag inte så överförtjust i.

Enligt dom här på forumet är sandbox spel såna spel där man själv kan utforska,som GTA och Saints Row.

Jag älskar såna spel,speciellt Saints Row,det slår ut GTA med hästlängder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är alla de spel du rabblar upp som Saints Row och GTA?

För jag har testat Far Cry Instinct eller vad fan det hette och det var inget kul,det var skit.

Oblivion är inte likt GTA alls, men det är freeroam och man gör uppdrag. Utspelar sig på tiden man hade hästar och är ett fantasy-spe med RPG-inslagl.

Far Cry 2 är man i Afrika och utför uppdrag, men det finns inga städer utan i princip alla du stöter på är fiender. FPS med freeroam.

Just Cause är väl ett försök till en GTA-kopia till viss del. Utspelar sig i Sydamerika(?) där man ska störta en diktator(?) och för att göra det så måste man göra massa uppdrag, bla få ut folk ur fängelset och sno flygplan etc.

Fallout 3 är väl ett post-apokalyps spel där du ska leta efter din pappa (har för mig att det var så) och ska göra lite (guess what) uppdrag. FPS/TPS med freeroam fast samtidigt lite RPG över det hela.

Det finns trådar om alla fyra spelen i detta subforum.

Video Reviews från Gametrailers.com

Oblivion

Far Cry 2

Just Cause

Fallout 3

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallout 3 är ett av de bästa freeroam-spelen jag någonsin har lirat iaf! Pröva det!

Håller med till 100%!

Finns få spel som jag har kunnat lira över 200h, Fallout 3 är ett av dem.

Fable - The Lost Chapters, var också underbart första gången jag spelade igenom storyn.

Oblivion + alla expansioner, samt massor av moddar som t.ex. "Personality Idles, Bananasplit Better Cities, Deadly Reflex, Frostcrag Reborn, Hoarfrost Castle, Imperial Furniture, nya rustningar & vapen och annat smått och gott".

Gothic 3, mycket underhållande spel när man väl får grepp om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag tackar för alla tips men känns som att inget av spelen ni rekommenderat passar mig riktigt,jag lirar enbart spel som GTA och Saints Row,spel där man kan sno bilar,gå in i affärer och handla kläder,vapen etc.

Undantaget som bekräftar den regeln är Gudfadern 2,där kunde man inte handla men jag fastnade ändå för det spelet.

Får vackert vänta tills Mafia och Saints Row 3 släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att man spelar "The Jackal" i ettan? Man gör något i spelet som man inte ska göra, och sedan i tvåan så letar man efter "The Jackal" istället? :confused:

Haha, antar att du skämtar, huvudpersonen i 1:an heter Jack Carver och har väl inget med "The Jackal" att göra? :D

Dom utspelar ju inte sig i samma världsdel ens...

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att man spelar "The Jackal" i ettan? Man gör något i spelet som man inte ska göra, och sedan i tvåan så letar man efter "The Jackal" istället? :rolleyes:

Man spelar som Jack Carver som egentligen bara är en båtkapten som ska ta en journalist till ön där spelet utspelar sig. Sen blir han lurad av en elaking och, ja...

Vet inte vart du har fått det där ifrån, men jag vet att det bara är bullshit. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...