Jump to content

Dagens I-landsproblem


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Jag twittrade häromdagen. Det i sig är inte särskilt udda eller ovanligt; jag gör det dagligen. För att följa vänner, skriva lite 'tweets', och dylikt. Och för att kolla vad Patrik Ekwall gör - fråga inte varför. Han skriver ofta om hur han spenderar sina vakna (och ibland sovande) timmar. Fäljande skrev han häromdagen, och det fick mig att reagera (mer än vanligt).

Jag googlade lite, och ovan nämnda Ferrarrelle är ett italienskt märke av kolsyrat mineralvatten på glasflaska med 18mg magnesium/l och åtta fans på Facebook. Det kan man tycka är ett värdigt substitut för Ramlösa - men inte om man är Patrik Ekwall.

Hursomhelst - jag ska inte stå här och rå-dissa Ekwall (trots att det är frestande), men jag tyckte bara det var ett så solklart exempel på ett I-landsproblem, dvs. ett problem som bleknar i jämförelse om man ställer det mot... det mesta, egentligen. Har ni själv några (verkliga) exempel på roliga, nedslående, små, stora I-landsproblem ni funnit under ert dagliga hit-och-ditande? Dela med er av't!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att både Ramlösa och Ferrarelle är kolsyrade mineralvatten så förstår jag inte riktigt vad han försöker åstadkomma när han liknar Fanta med Pepsi. Skärpning.

Edit: Glömde vad jag egentligen tänkte skriva ^_^

Här finner man väldigt ofta I-landsproblem och enligt mig kan det på ett sätt vara rätt underhållande att läsa om hur bortskämda vi verkligen är i vårt postmoderna samhälle.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar ärligt talat inte min TV-kontroll.... och det är jävligt jobbigt.

Jag har någonting liknande att komma med.

Tappar normalt sett aldrig bort någonting men varenda gång när jag ligger o tittar på TV o sen behöver få tag i fjärrkontrollen så vet jag inte vart jag gjort av den av de två, tre ställen jag kan ha lagt den på.

Det är sjukt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Not cool dude. :P

Jag förstår inte... ^_^

Äh TV utan fjärr is the shit! Man får röra på sig mer, behöver inte tänka på batterier till dosan (bra för miljön) och framförallt slipper man tappa bort dem i soffan hela tiden!

post-343-1254828813_thumb.jpg

Denna svartvita Philips inköptes väl begagnad på en loppis vid 1990-talets mitt och funkar fortfarande fint (bara att dunka lite nångång ibland om bilden börjar rulla). Ska bli intressant att se hur länge den håller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh TV utan fjärr is the shit! Man får röra på sig mer, behöver inte tänka på batterier till dosan (bra för miljön) och framförallt slipper man tappa bort dem i soffan hela tiden!

post-343-1254828813_thumb.jpg

Denna svartvita Philips inköptes väl begagnad på en loppis vid 1990-talets mitt och funkar fortfarande fint (bara att dunka lite nångång ibland om bilden börjar rulla). Ska bli intressant att se hur länge den håller. ^_^

Hah, sån hade jag inne på rummet när jag var liten :)

Behövde banka ganska ofta på den ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...