Jump to content

Nytt grafikkort


GiZmo
 Share

Recommended Posts

Det verkar som mitt grafikkort (9800GX2) har gett upp totalt så jag börjar kolla runt efter nått nytt.

Första tankarna går mot ett 4870 X2, och dess pris på runt 4000 är nog det högsta jag vill ge. Undrar sen också hur pass det funkar med ett Radeon kort istället för Nvidia (är lite newbish på de)

Morderkortet jag har = Gigabyte GA-EP35-DS4

Några tips?

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2x HD4870 är 1 000 kr billigare och presterar ofta bättre. Dock blir det kanske lite bekymmer med att komma åt SATA-portarna.

Ska man punga ut 4 000 kr på ett grafikkort hade jag väntat på DX11-korten.

Frågan är då om jag kan köra crossfire på det moderkortet? Sen att vänta på DX11 korten.. Needar gfx nu =(

gamergiz needar gamez

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är då om jag kan köra crossfire på det moderkortet? Sen att vänta på DX11 korten.. Needar gfx nu =(

gamergiz needar gamez

Det har Crossfire, annars skulle 2x PCIe vara ganska värdelöst. :confused:

Men jag hittade nu att ena PCIe-porten skulle köras i x4 vilket är lite väl söligt.

Vad kör du för upplösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varningens finger för 4870x2. Det är stort och det blir varmt. Jag har blivit tvungen att sätta på manuell fläktkontroll på mitt kort och dra upp det till 80% för att inte jag ska få grafikbuggar i spel. Har jag kvar det på automatisk går kortet upp mot 90 grader. Vet att kortet ska tåla värmen, men det verkar inte trivas i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kör du för upplösning?

1680x1050 + 1280x1024

Som Curly sa innan, Vänta tills DX11 kortet kommit så får du bang-for-thge-buck. Köp ett billigt GFC nu och dyrare senare.

Hmm.. kanske bäst så då :/

Bara att hitta nått kort dårå

edit:

Hi Giz,

Sounds like a defective card. The product are delivered from GIGABYTE with a two year warranty.

If your dealer is out of business you can contact partner_rma@gigabyte.de. Then your RMA question will be handled from our GIGABYTE RMA office in Germany. Remember to attach an electronic copy of your purchase invoice with your mail.

Best regards

GIGABYTE-team Scandinavia

Oh, najs, 2 års garanti, win. Nu är frågan om man ska köpa budget kort ändå, för kommer antagligen vara av med kortet ett bra tag

edit:

Köpt ett 7900 GTX, 300kr (+65 frakt). lär funka helt bra tills jag får tag på ett nytt kort

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varningens finger för 4870x2. Det är stort och det blir varmt. Jag har blivit tvungen att sätta på manuell fläktkontroll på mitt kort och dra upp det till 80% för att inte jag ska få grafikbuggar i spel. Har jag kvar det på automatisk går kortet upp mot 90 grader. Vet att kortet ska tåla värmen, men det verkar inte trivas i den.

Låter skumt det där, jag har ju samma kort och kör på standardhastighet (27%) utan problem. Du kanske har dåligt luftflöde i chassit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter skumt det där, jag har ju samma kort och kör på standardhastighet (27%) utan problem. Du kanske har dåligt luftflöde i chassit?

Jag har också ett sådant kort, och det ligger på ca 75 C när jag spelar.

Jag har ett Antec 900 chassi med 2 extra 120 mm fläktar fram, vilket verkar göra en stor skillnad då jag inte märkt av någon farlig värmeutveckling. Har heller aldrig haft några grafikbuggar, och glatt kan jag säga att jag kört alla spel på max grafik :)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...