Jump to content

Ny fråga.. Story-funderingar


Grauers
 Share

Recommended Posts

.. För det första.. När jag var vid den delen där man skulle

välja mellan Dwayne och Playboy X så gick jag och dödade Playboy X och lät Dwayne leva.. Han ringde typ några timmar senare EN GÅNG och frågade om jag ville hitta på något

men just då var jag upptagen..

Sedan dess har jag försökt ringa honom osv hela tiden men aldrig fått något svar.. Har han inga uppdrag alls?

Vad tjänar man på att "umgås" med sina "vänner" i gta IV? Är det inte bara typ små tråkigt slöseri med tid? >_>

Har inte fått något för att ha umgåts med Little jacob heller...

Och till sist så undrar jag en sak om storyn..

Jag har just fått tag i ryssen eller vad han nu var från för land, som förrådde Niko förut och lät honom leva efter några skrevsparkar så klart..

Slutar storyn där? Eller är den "nära" att sluta typ bara 2-3 uppdrag kvar? Eller?

Jag minns att San Andreas var ett JÄVLIGT långt spel.. Ofta GTA IV är så här kort då?

Tack på förhand för svar!

PS: Inga ending spoliers tack, bara svar på frågan, är det nära slutet eller inte? Jag hoppas inte det :doh:

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.. För det första.. När jag var vid den delen där man skulle välja mellan Dwayne och Playboy X så gick jag och dödade Playboy X och lät Dwayne leva.. Han ringde typ några timmar senare EN GÅNG och frågade om jag ville hitta på något men just då var jag upptagen..

Sedan dess har jag försökt ringa honnom osv hela tiden men aldrig fått något svar.. Har han inga uppdrag alls?

Vad tjänar man på att "umgås" med sina "vänner" i gta IV? Är det inte bara typ små tråkigt slöseri med tid? >_>

Har inte fått något för att ha umgåts med Little jacob heller...

Och till sist så undrar jag en sak om storyn.. Jag har just fått tag i ryssen eller vad han nu var från för land, som förrådde Niko förut och lät honom leva efter några skrevsparkar så klart..

Slutar storyn där? Eller är den "nära" att sluta typ bara 2-3 uppdrag kvar? Eller?

Jag minns att San Andreas var ett JÄVLIGT långt spel.. Ofta GTA IV är så här kort då?

Tack på förhand för svar!

PS: Inga ending spoliers tack, bara svar på frågan, är det nära slutet eller inte? Jag hoppas inte det :doh:

TA BORT SPOILERS FRÅN DIN TEXT..... Gå och kolla dina mail i ett internet kafee, där har dwaynee skickat ett mail. Om jag kommer ihåg rätt så är det ca 3-5 uppdrag kvar.

Kom ihåg att lägga spoilertags på din text.. så du inte förstör för andra

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om jag är ny här så har jag hunnit notera att just DU "skotten" är lite dålig på att läsa noggrant ibland..

Då jag inte vet hur man censurerar text så skrev jag "SPOLER" som varning under topic titeln så du behöver inte oroa dig och leka polis...

Anyway....

Tack för svar! ska kolla mailen... (Även om den, enligt mig, är väldigt besvärlig :doh:)

Hade någon svar på min andra fråga? :)

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och till sist så undrar jag en sak om storyn.. Jag har just fått tag i ryssen eller vad han nu var från för land, som förrådde Niko förut och lät honom leva efter några skrevsparkar så klart.. Slutar storyn där? Eller är den "nära" att sluta typ bara 2-3 uppdrag kvar? Eller?

Jag minns att San Andreas var ett JÄVLIGT långt spel.. Ofta GTA IV är så här kort då?

Efter "That special someone" så kommer du få ett uppdrag av Jimmy. Då har du

fyra

uppdrag kvar. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reglerna:

Regler:

OBS! UPPDATERAT!

§1. All text som du vet är känslig information MÅSTE du spoilertagga, förutsatt att man inte redan vet med sig att tråden kommer innehålla spoilers när man går in i den.

§2. Startar du en ny tråd som du vet kommer innehålla spoilers, skriv "Varning: Innehåller spoilers!" eller motsvarande i Topic Description.

Grundprincip: Saker som är avgörande för storyn borde du spoilertagga, men du måste inte eftersom vi inte längre tilldelar varningar. Man måste kunna få diskutera stora saker ur storyn nu såhär långt efter spelsläppet utan att behöva sätta spoilervarningar och tags överallt, men var ändå försiktig när du skriver inlägg och startar trådar av ren hänsyn.

Vi hade två extra paragrafer men de strök vi efter ett och ett halvt år eftersom folk lär ha klarat det vid det laget.

Vad tjänar man på att "umgås" med sina "vänner" i gta IV? Är det inte bara typ små tråkigt slöseri med tid? >_>

Har inte fått något för att ha umgåts med Little jacob heller...

Du kan få lite diverse tjänster av dina kompisar om de gillar dig tillräckligt mycket. Gå in i pausmenyn och välj "Stats". Under "General" finns det siffror ganska långt ner hur mycket de gillar dig. Vid omkring 75% och över börjar folk ge dig tjänster såsom billigare vapen, bilbomber, taxitjänst och annat.

Kom ihåg att lägga spoilertags på din text.. så du inte förstör för andra
Även om jag är ny här så har jag hunnit notera att just DU "skotten" är lite dålig på att läsa noggrant ibland..

Håller med Grauers här - vad väntar du dig, Skotten?

Då jag inte vet hur man sensurerar text...
När du vill spoilermarkera en text, skriver du antingen koden manuellt ([ s p o i l e r ]text[ / s p o i l e r]), eller med verktyget nedanför smileyrutan. Verktyget kan enklast användas genom att först skriva din text, sedan markera den och trycka på "rte-ipd-tag_1000922_0.png Insert: SPOILER". Då kommer en ruta upp, tryck bara OK.

Resultatet blir så här:

text

. För att sedan se vad som står under spoilertaggen markerar du det svarta fältet med muspekaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reglerna:

Vi hade två extra paragrafer men de strök vi efter ett och ett halvt år eftersom folk lär ha klarat det vid det laget.

Du kan få lite diverse tjänster av dina kompisar om de gillar dig tillräckligt mycket. Gå in i pausmenyn och välj "Stats". Under "General" finns det siffror ganska långt ner hur mycket de gillar dig. Vid omkring 75% och över börjar folk ge dig tjänster såsom billigare vapen, bilbomber, taxitjänst och annat.

Håller med Grauers här - vad väntar du dig, Skotten?

varför quota du mig? det var ju inte jag som frågade efter hur man "sensurerade :o " texten.

och hur roligt är det o få veta vem som dör senare i storyn? så ifall jag gör en tråd o skriver

DIMITRI DÖR I SLUTET

, då skulle jag ha förstört spelet för alla som inte kört.

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så.. Ursäkta små tjafset som uppstog pga min post, har fixat spoilers nu, tack för förklaringen om hur man gör det..

Tack för svar!

PS: Skotten.. Tack för spoilern... Visste inte att

Dimitri dör

ennu faktist, det var lite onödigt måste jag säga :/

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

varför quota du mig? det var ju inte jag som frågade efter hur man "sensurerade :o " texten.

och hur roligt är det o få veta vem som dör senare i storyn? så ifall jag gör en tråd o skriver

DIMITRI DÖR I SLUTET

, då skulle jag ha förstört spelet för alla som inte kört.

Jag gjorde en multiquote och nånstans måste väl en tagg ha försvunnit. I nästa quote ser du till exempel att "size=1" står kvar, trots att allt såg bra ut när jag förhandsgranskade.

Hur roligt det är att få reda på slutet? Ja, jag vet inte, fråga Grauers eftersom du redan förstört för honom. Hur svårt ska det vara att tänka i två sekunder innan du skriker som en barnunge om regler som funkar alldeles utmärkt tills nån som du dumpar regelprotester i form av spelslutsspoilers? Reglerna säger ju att man inte behöver tagga om det står i topic title att det kommer innehålla spoilers. Det gör det, men det framgår tydligt att han inte har klarat spelet än. ÄNDÅ sitter du och gnäller om att reglerna är dåliga och dumpar slutet för honom. Nä, tänk efter nästa gång, och tänk en gång till, och sen skriver du, och sen förhandsgranskar du, och sen låter du bli att posta om du inte tänkt ett antal gånger först.

Nyfiket bara.. Hur långt tänker du ungefär innan du slänger fram en post? :S

Säger detsamma. Synd att vi strök den där regeln, den hade kommit väl till pass nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja ingen big deal igentligen, var presis på uppdraget innan

dimitri dödandet

så jag fick inte grunna så länge över hur surt det var att veta i förväg vad som kommer hända. >_>

Men men.. Jag har fått svar på allt jag ville veta så nu alvslutar vi denna heta debatt då? lol ^^

Redigerad av Grauers
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...