Jump to content

Lite frågor om GTA 4 :P


Grauers
 Share

Recommended Posts

Hej! Jag har entligen skaffat en PS3a... Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag ska införskaffa GTA 4 i veckan när som hellst nu och jag ser väldigt mycket fram mot många långa timmars spelande.

Men jag har några frågor innan jag börjar ;)

Vart är det billigast att köpa spelet? (PS3 versionen så klart)

Så jag börjar med det här: Jag har förstått det så får man välja vid ett antal tillfällen mellan kill or don't kill i vissa uppdrag... Kan man få ett eller två namn som man, vid ett sådant tillfälle INTE bör döda eftersom man missar roliga uppdrag eller stora pengar eller liknande? Bara namn utan spoilers hellst! =D

Sen undrar jag, finns det några större "natur" områden.. Typ som i SA där vi har både en gigantisk countryside och en nästan lika stor öken.. Finns det något liknande i utkanterna av staden? (som är relativt befolkat också)

Vad är det första "ni" gjorde när "ni" startade spelet? (In Game)

Hur är online läget? Underhållande? Och hur fungerar det? Joinar man bara en server från en liste som

på alla online spel eller är det något annat komplicerat system? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har entligen skaffat en PS3a... Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag ska införskaffa GTA 4 i veckan när som hellst nu och jag ser väldigt mycket fram mot många långa timmars spelande.

Men jag har några frågor innan jag börjar :wub:

Vart är det billigast att köpa spelet? (PS3 versionen så klart)

Så jag börjar med det här: Jag har förstått det så får man välja vid ett antal tillfällen mellan kill or don't kill i vissa uppdrag... Kan man få ett eller två namn som man, vid ett sådant tillfälle INTE bör döda eftersom man missar roliga uppdrag eller stora pengar eller liknande? Bara namn utan spoilers hellst! =D

Sen undrar jag, finns det några större "natur" områden.. Typ som i SA där vi har både en gigantisk countryside och en nästan lika stor öken.. Finns det något liknande i utkanterna av staden? (som är relativt befolkat också)

Vad är det första "ni" gjorde när "ni" startade spelet? (In Game)

Hur är online läget? Underhållande? Och hur fungerar det? Joinar man bara en server från en liste som

på alla online spel eller är det något annat komplicerat system? :lol:

Fel sektion? ;)

Största "natur" området är väl Middle Park... Det är typ allt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag har entligen skaffat en PS3a... Bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Jag ska införskaffa GTA 4 i veckan när som hellst nu och jag ser väldigt mycket fram mot många långa timmars spelande.

Men jag har några frågor innan jag börjar :wub:

Vart är det billigast att köpa spelet? (PS3 versionen så klart)

Så jag börjar med det här: Jag har förstått det så får man välja vid ett antal tillfällen mellan kill or don't kill i vissa uppdrag... Kan man få ett eller två namn som man, vid ett sådant tillfälle INTE bör döda eftersom man missar roliga uppdrag eller stora pengar eller liknande? Bara namn utan spoilers hellst! =D

Sen undrar jag, finns det några större "natur" områden.. Typ som i SA där vi har både en gigantisk countryside och en nästan lika stor öken.. Finns det något liknande i utkanterna av staden? (som är relativt befolkat också)

Vad är det första "ni" gjorde när "ni" startade spelet? (In Game)

Hur är online läget? Underhållande? Och hur fungerar det? Joinar man bara en server från en liste som

på alla online spel eller är det något annat komplicerat system? :D

Okej ska försöka svara så gott jag kan!

1: Billigast? Kolla med pricerunner.se kanske? CDON.com brukar ha hyffsade priser och är fraktfritt om du är student ;)

2: Du får vid ett FÅTAL tillfällen (

typ två-tre gånger

) välja vem du ska döda. Och nej, tänker inte nämna några namn, det får du upptäcka själv :wub: Och det gör ingen påverkan på uppdragen, du får bara höra lite olika dialoger på kommande uppdrag och genom mobiltelefonsamtal.

3: Nej, det finns ingen "country-side" Liberty City är en enda storstad på fyra öar + ett par mindre.

4: Det första jag gjorde var att göra första uppdraget :P

Med andra ord; Köra hem en dyngrak Roman från hamnen i Broker

5: Onlineläget is the shit! Underhållande? Minsta sagt! Du väljer vilket läge du vill spela genom mobilen (Deathmatch, Team Deathmatch, GTA-Race etc...) och du blir tilldelad en server automatiskt.

Hoppas svaren hjälper dig något ;)

(Vet inte hur PS3-versionen är, har bara spelat X360)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol, Jag antar att jag råkade posta tråden i fel sektion.. Förlåt då -_-

Tack för svar! XD Skaffade det igår faktist, hade skit kul hela kvällen igår :P

Nu ska jag iväg och jobba dock...

Posta gärna flera svar på detta, är fortfarande intresserad av att se alternativa svar på frågorna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart är det billigast att köpa spelet? (PS3 versionen så klart)

Så jag börjar med det här: Jag har förstått det så får man välja vid ett antal tillfällen mellan kill or don't kill i vissa uppdrag... Kan man få ett eller två namn som man, vid ett sådant tillfälle INTE bör döda eftersom man missar roliga uppdrag eller stora pengar eller liknande? Bara namn utan spoilers hellst! =D

Sen undrar jag, finns det några större "natur" områden.. Typ som i SA där vi har både en gigantisk countryside och en nästan lika stor öken.. Finns det något liknande i utkanterna av staden? (som är relativt befolkat också)

Vad är det första "ni" gjorde när "ni" startade spelet? (In Game)

Hur är online läget? Underhållande? Och hur fungerar det? Joinar man bara en server från en liste som på alla online spel eller är det något annat komplicerat system? :)

Hej och välkommen till forumet! Läs gärna vår FAQ där det finns svar på många frågor du säkert sitter och grunnar på :P

Svarar på dina frågor genom att besvara en som redan besvarat... :P

När han skrev posten så låg tråden i Chinatown Wars-forumet, tror jag.

Japp. Ich bin geflyttet.

2: Du får vid ett FÅTAL tillfällen (

typ två-tre gånger

) välja vem du ska döda. Och nej, tänker inte nämna några namn, det får du upptäcka själv :P Och det gör ingen påverkan på uppdragen, du får bara höra lite olika dialoger på kommande uppdrag och genom mobiltelefonsamtal.

Nja, det har ingen påverkan på själva uppdragen, utom vid ett alldeles speciellt tillfälle som är så speciellt att jag inte tänker skriva det ens i spoilertags för nån som inte spelat ens första uppdraget ;)

Men det påverkar i ett fall huruvida du kommer få ett hus till eller bara en jädra massa pengar (som knappt är användbara över huvud taget). Jag rekommenderar dig att INTE läsa detta, men måste du, så.

Vid uppdraget "...The Holland Play" ska du åka till X och inte till D. Jag säger inga namn, bara symboler. Tro mig, det är mer gynnsamt att göra det första och inte det andra.

3: Nej, det finns ingen "country-side" Liberty City är en enda storstad på fyra öar + ett par mindre.

Det enda är Central Park, eller Middle Park som det heter i spelet, samt ganska många grönområden. Någon regelrätt landsbygd finns förstås inte eftersom spelet utspelar sig i en kopia av världens största stadsmetropol, New York.

5: Onlineläget is the shit! Underhållande? Minsta sagt! Du väljer vilket läge du vill spela genom mobilen (Deathmatch, Team Deathmatch, GTA-Race etc...) och du blir tilldelad en server automatiskt.

Man kan även trixa så att man själv blir admin genom att ta "Custom game" OCH välja minst 1 private slot. Då får man själv ställa in inställningar såsom vapen, speltyp och fordon samt var på kartan man kommer befinna sig. Nån lobbyserver finns inte, så man får hoppa mellan spel om man inte gillar inställningarna på det spel man kommit in i. Alternativt starta ett eget förstås, istället för att försöka kicka admin det första man gör ( -_- ) .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...