Jump to content

Vad göra när pengarna tar slut?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

Sen är det inte lätt att få jobb i dagens Sverige bara kolla hur många som blir arbetslösa nu :o

Nä det är verkligen inte lätt. Speciellt om man är ung och oerfaren.

Beror på hur petig du är, här där jag bor finns det massor av jobb, t.ex. pizzerior och annat, det är inte mycket men det finns!

Vet inte en pizzeria som inte kör med svartjobbare. Nä, men det är mycket svartjobb i den branschen och jag tycker inte att man ska acceptera ett svartjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De finns andra skattefria jobb som man inte behöver oroa sig för att bli skadad genom. Sen sa jag inte heller att jag är en svartjobbare.

Mjo, men fördelarna vägs inte upp av nackdelarna, det är inte värt det imo, dom kan ju bla neka dig att ta ut din lön, "nej du har inte jobbat här" :naughty: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå till biblioteket.

Mjo, men fördelarna vägs inte upp av nackdelarna, det är inte värt det imo, dom kan ju bla neka dig att ta ut din lön, "nej du har inte jobbat här" :naughty: .

Äsch, man måste ju ha en god relation till sin arbetsgivare eller vara släkt med honom/henne, då får man alltid sin lön. Det är inte värt att göra karriär som svartjobbare nej - men för kortare anställningar (sommarjobb och liknande) är det ett utmärkt alternativ.

//Erfaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...