Jump to content

iPod (Touch?) + kamera!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Angående kamera låter det inte som att du behöver några proffstips och heller ingen proffskamera, så jag tipsar om den jag köpte.

Canon IXUS 80 är en 8.0-megapixelkamera som jag tycker tar schyssta bilder, och den har ganska många funktioner man saknat på andra kameror. Jag fick min för 1790 (tror jag det var) och det är ett helt okej pris IMO. Kolla Pricerunner annars.

Enkel att använda, utan att för den delen vara alldeles för simpel och nedbantad på funktioner. Bilderna blir snygga om man lär sig grundläggande grejer angående blixt och vitbalans, och menyerna är enkla att sätta sig in i.

Haha fan vad du är bra! Vi KÖPTE den idag! :whistling:

Tack Tobbe!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har en fråga till.

Jag laddade ner det här programet. http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Men den kan inte konvertera .img filerna som komemr fram när jag packat upp dem med winrar?

Måste jag först ha ett program som konverterar .img filer till nått annat som jag sedan låter programet konvertera till ipoden?

Tror filmen måste vara i videoformat t.ex avi för att konverteras. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du har säkert rätt. Var osäker på format bara.

Okej, doh. Så jag måste ha en img till avi konverter först då?

Sen använder jag det där programmet?

Okej ska ut och leta på nätet. Tack. <3

Kommer troligen inte vara värt besväret, ladda istället hem avi direkt. Dessutom brukar det finnas nya filmer och serier färdigkonverterade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer troligen inte vara värt besväret, ladda istället hem avi direkt. Dessutom brukar det finnas nya filmer och serier färdigkonverterade!

Men alla filmer (nästan) på topp 100 är rarfiler som blir img när man packat upp dem. Det är ju väldigt få som är avi. Har du nått tips på vart man skall kolla efter avi?

Ytterligare en fråga; Undertexter/subtitels, hur får man in det i filmer? Jag har suttit och googlat i timmar nu, men hittar inte nått konkret svar på den frågan. bara att det skall gå att göra. Men jag får inte fram om man måste "jailbreka" den för att få fram det eller ej. Jag tror inte man skall behöva göra det?

Skulle verkligen behöva få in film med undertexter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-touch/

Ska du ha subtitles måste du bränna in det i filmfilmen innan du konverterar.

Och hur får du in dem i filmfilen?

Jag har det programmet. Först laddar jag ner en film, använder dvd decrypter. Får två video_ts filer. använder det converter så får jag en fil som jag läger in i ipoden. Men då blir det utan text.

Finns det ingen guide du känner till som jag kan läsa? För jag fattar inte hur jag skall gå till väga för att få in texten i filen som sagt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod-touch/

Ska du ha subtitles måste du bränna in det i filmfilmen innan du konverterar.

Och hur får du in dem i filmfilen?

Jag har det programmet. Först laddar jag ner en film, använder dvd decrypter. Får två video_ts filer. använder det converter så får jag en fil som jag läger in i ipoden. Men då blir det utan text.

Finns det ingen guide du känner till som jag kan läsa? För jag fattar inte hur jag skall gå till väga för att få in texten i filen som sagt. =)

Tror själva inbränningen tar lika länge som filmen är lång :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror själva inbränningen tar lika länge som filmen är lång :whistling:

Detta är ju helt sjukt. Det är ju både skitjobbigt att lägga in en film som att lägga in en text. Okej skit i text då, vad är det snabbaste och lättaste sättet att lägga in en film?

Är det att ladda ner avi format och sedan använda konverteringsprogrammet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är ju helt sjukt. Det är ju både skitjobbigt att lägga in en film som att lägga in en text. Okej skit i text då, vad är det snabbaste och lättaste sättet att lägga in en film?

Är det att ladda ner avi format och sedan använda konverteringsprogrammet?

Troligen (om du inte laddar ner färdigkonverterade), tycker själv det är ett jävla helvete!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...