Jump to content

Saints Row 3 och GTA 5 (?)


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Hej

Jag undrar om någon mer insatt gamer än mig vet när dessa spel kommer ut,om dom nu kommer ut.

Jag har extemt dålig koll på sånt,men jag vet att det finns seriösa insatta gamers där ute som säkert har stenkoll.

Börjar få lite abstinens,skulle uppskatta om någon kunde berätta för mig om/när dessa spel kommer ut.

Tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej

Jag undrar om någon mer insatt gamer än mig vet när dessa spel kommer ut,om dom nu kommer ut.

Jag har extemt dålig koll på sånt,men jag vet att det finns seriösa insatta gamers där ute som säkert har stenkoll.

Börjar få lite abstinens,skulle uppskatta om någon kunde berätta för mig om/när dessa spel kommer ut.

Tacksam för svar...

Finns inget officiellt, och det känns tidigt att ens spekulera kring det men om jag skulle tippa så dröjer det nog 3-5 år innan eller om, GTA V/5 kommer.

Saints Row har jag aldrig haft koll på så det får någon annan gissa kring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag undrar om någon mer insatt gamer än mig vet när dessa spel kommer ut,om dom nu kommer ut.

Jag har extemt dålig koll på sånt,men jag vet att det finns seriösa insatta gamers där ute som säkert har stenkoll.

Börjar få lite abstinens,skulle uppskatta om någon kunde berätta för mig om/när dessa spel kommer ut.

Tacksam för svar...

Vet ingenting om SR3, men GTA 5 (inte GTA 5 som nästa generation, men nästa GTAspel (som VC var för GTA III)), eller iaf Rockstars nästa titel är under utveckling (fick reda på detta utav några som jobbar på R* när jag körde med dem i... jag har för mig att det var runt PC-Releasen av GTA IV). Såhär tidigt kan man ju aldrig få någon info om releasedatum.

Så det är möjligt att nästa GTA-spel redan är under utveckling, och det låter inte alls otroligt enligt mig. GTA 4 började ju planeras redan 2003 eller vad det var. Någon gång runt GTA III's release började ju alla hypa för fyran.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

saints row 3 är i pre-development och gta 5 är inte utannonserat

Okej,betyder då det att Saints Row 3 kommer göras inom en snar framtid och att man inte vet hur det blir med GTA 5,är det så det ska tydas?? =:ph34r:

Vet ingenting om SR3, men GTA 5 (inte GTA 5 som nästa generation, men nästa GTAspel (som VC var för GTA III)), eller iaf Rockstars nästa titel är under utveckling (fick reda på detta utav några som jobbar på R* när jag körde med dem i... jag har för mig att det var runt PC-Releasen av GTA IV). Såhär tidigt kan man ju aldrig få någon info om releasedatum.

Så det är möjligt att nästa GTA-spel redan är under utveckling, och det låter inte alls otroligt enligt mig. GTA 4 började ju planeras redan 2003 eller vad det var. Någon gång runt GTA III's release började ju alla hypa för fyran.

Menar du att nästa GTA spel kommer vara en sån där nerladdningsbar historia som Lost and Damned,eller kommer man kunna gå in i en vanlig hederlig affär och köpa det??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej,betyder då det att Saints Row 3 kommer göras inom en snar framtid och att man inte vet hur det blir med GTA 5,är det så det ska tydas?? =:ph34r:

Menar du att nästa GTA spel kommer vara en sån där nerladdningsbar historia som Lost and Damned,eller kommer man kunna gå in i en vanlig hederlig affär och köpa det??

Han menar att nästa GTA antagligen kommer att vara som Vice City var för GTA III.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar att nästa GTA antagligen kommer att vara som Vice City var för GTA III.

Jo men om man inte vet vad Vice City var för GTA III blir det rätt svårt att hänga med i snacket hehe.

Helt ärligt så har jag testat de flesta GTA spelen (tror jag iallafall) men det var bara GTA 4 som jag fastnade för,som jag spelade från start till finish,så därför har jag absolut ingen koll på vad Vice City var för GTA III.

Är Vice City fortsättningen på något vis eller vad??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. Saints Row 3. De har sagt att de planerar släppa uppföljare till sina spel ca vart 2:a år. Så sent nästa år eller tidigt 2011 kanske.

njaa kanske inte så tidigt, dom har ju fortfarande 2 dlc paket kvar att släppa :ph34r:

skulle nog gissa på 2012-2013 eller något sånt

och R* har ju fortfarande ett dlc pack kvar så det lär nog ta en tid innan det kommer ut ett nytt gta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

njaa kanske inte så tidigt, dom har ju fortfarande 2 dlc paket kvar att släppa :ph34r:

skulle nog gissa på 2012-2013 eller något sånt

och R* har ju fortfarande ett dlc pack kvar så det lär nog ta en tid innan det kommer ut ett nytt gta

Dom jobbar ju på båda samtidigt. Dom har olika team. Det andra DLC-paketet lär ju redan vara en bra bit in i sin utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men om man inte vet vad Vice City var för GTA III blir det rätt svårt att hänga med i snacket hehe.

Helt ärligt så har jag testat de flesta GTA spelen (tror jag iallafall) men det var bara GTA 4 som jag fastnade för,som jag spelade från start till finish,så därför har jag absolut ingen koll på vad Vice City var för GTA III.

Är Vice City fortsättningen på något vis eller vad??

GTA VC var som GTA III, fast med ny story samt att det utspelade sig på ett annat ställe. Ett helt nytt GTA spel, fast som fortfarande var anknutet till GTA III (vissa karaktärer som fanns i båda). Det var också samma generation (PS2).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA VC var som GTA III, fast med ny story samt att det utspelade sig på ett annat ställe. Ett helt nytt GTA spel, fast som fortfarande var anknutet till GTA III (vissa karaktärer som fanns i båda). Det var också samma generation (PS2).

Så man kan säga att det är en slags fortsättning på ett redan befintligt spel då?? Isåfall bör det ju inte ta så lång tid,staden och vissa karaktärer är ju redan färdigt,merparten av bilar och vapen likaså.

njaa kanske inte så tidigt, dom har ju fortfarande 2 dlc paket kvar att släppa :lol:

skulle nog gissa på 2012-2013 eller något sånt

och R* har ju fortfarande ett dlc pack kvar så det lär nog ta en tid innan det kommer ut ett nytt gta

Antar att dlc betyder downloadable content (jag lär mig hehe), varför har jag inte hört något om det,att man ska kunna ladda ner till Saints Row??

Menar du som Lost and Damned är för GTA 4??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan säga att det är en slags fortsättning på ett redan befintligt spel då?? Isåfall bör det ju inte ta så lång tid,staden och vissa karaktärer är ju redan färdigt,merparten av bilar och vapen likaså.

Antar att dlc betyder downloadable content (jag lär mig hehe), varför har jag inte hört något om det,att man ska kunna ladda ner till Saints Row??

Menar du som Lost and Damned är för GTA 4??

Han menar nog dom nya DLC till Saints Row 2. Det första har redan släppts på Xbox Live och PSN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan säga att det är en slags fortsättning på ett redan befintligt spel då?? Isåfall bör det ju inte ta så lång tid,staden och vissa karaktärer är ju redan färdigt,merparten av bilar och vapen likaså.

Antar att dlc betyder downloadable content (jag lär mig hehe), varför har jag inte hört något om det,att man ska kunna ladda ner till Saints Row??

Menar du som Lost and Damned är för GTA 4??

jupp DownLoadableContent

det är inte lika innehålls rikt som TLAD, men jag tror nog att det kommer ta ett tag innan någon överträffar TLAD(R* inte inräknat)

för SR2 så är det rätt så lite faktiskt.. några uppdrag, fordon, kostymer mm.(se saints row 2 tråden)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jupp DownLoadableContent

det är inte lika innehålls rikt som TLAD, men jag tror nog att det kommer ta ett tag innan någon överträffar TLAD(R* inte inräknat)

för SR2 så är det rätt så lite faktiskt.. några uppdrag, fordon, kostymer mm.(se saints row 2 tråden)

Då är ju bara frågan exakt hur många nya uppdrag där är,om det är lönar sig att klydda med Xbox Live (som jag fan aldrig fått rätt på)

Nja, det stämmer inte riktigt. Det är samma generation av grafikmotor osv, men i övrigt är det helt separata spel med olika städer, storys osv. Så här har det sett ut:

GTA1

(London 1969)

GTA2

GTAIII

(Vice City)

(San Andreas)

Och nu kommer det sannolikt att komma uppföljare på samma sätt till GTA IV, dvs spel med samma grafikmotor och allting men troligtvis i en annan stad, osv, dvs ett helt nytt spel.

Jag skulle gissa på att nästa GTA, som inte kommer att heta GTA5 (utan typ GTA Blueberrytown), kommer att komma hösten 2010 som tidigast. GTA5 lär inte komma förrens nästa generations konsoler.

Mycket bra förklarat,nog fan den bästa förklaring jag någonsin fått.

Har fått många förklaringar men de flesta jag har gjort mig ännu mer förvirrad haha.

Nu förstår jag mer eller mindre vad det handlar om men däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med att GTA 5 inte lär komma förrens nästa genearations konsoller,menar du att GTA 5 inte lär släppas på typ Xbox 360 och PS3??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...