Jump to content

Nedladdning av upphovsrättsskyddat material


L_Voll
 Share

Nedladdning av upphovsrättsskyddat material  

57 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Polisen kommer inte göra ett skvatt då detta inte är deras område, IPRED = ungefär lika med privatpoliser. Alla har rätt att kräva ut IPadresser osv, men staten kommer inte göra något (förutom att agera med rättsal och jurister, men det blir betalat av den som förlorar fallet)

Men de måste ju kunna få göra HR om man anmälas!?

Annars kan man, precis som Stell säger, radera/bränna upp/spränga hårdisken eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mer försiktig och kommer inte tanka med TPB eller mer publika sidor fören jag ser hur detta artar sig. Folk lär ju vilja ha svar på vilka användare som IPRED kommer användas emot. Om svaret är fildelande ungdomar borde Reinfeldt ställas till svars förs sitt brutna vallöfte också...

Som parallell till narkotika kanske vi numera ska kalla all wareztankning för missbruk av Internet? :(

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen kommer inte göra ett skvatt då detta inte är deras område, IPRED = ungefär lika med privatpoliser. Alla har rätt att kräva ut IPadresser osv, men staten kommer inte göra något (förutom att agera med rättsal och jurister, men det blir betalat av den som förlorar fallet)

Inget hindrar dom för att anmäla privatpersoner för brott mot upphovsrätten

---

Jag har knappt tankat nått, men det är bara för att det inte har kommit ut nått nytt som duger :( Enda gångerna jag tankar från t.ex. piratebay är när jag vill ha nått gammalt skit, och risken att "ägaren" sitter och loggar aktivitet på _gamla_ torrents är löjligt låg. Other than that, Torrentbytes ftw

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte tankat sedan 1:e april, men det är ingen minskning jämfört med innan lagen kom. Jag har tankat väldigt sällan de senaste 1 - 1½ åren.

På de senaste 1 - 1½ åren har det varit en film här och ett album där, så jag har som sagt inte alls varit speciellt aktiv på ett bra tag.

När jag hittar någonting som jag är intresserad av så kommer jag nog att ta hem den, med eller utan IPRED-lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...