Jump to content

GTA-världens bästa speltrailer?


Henkibojj
 Share

Bästa trailern  

20 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Yo!

Under årens lopp har vi ju sett en hel del trailer inför kommande GTA-spel. Vissa har säkert varit extra betydelsefulla för dig eller helt enkelt bara fallit dig i smaken extra mycket. Jag har två frågor:

- Vilken trailer tycker du är snyggast/häftigast/bäst komponerad, och

- Vilken trailer har varit mest betydelsefull för att du faktiskt bestämde dig för att köpa spelet ifråga?

Grand Theft Auto (1)

Trailer (verkar kräva realplayer)

Grand Theft Auto London

(Trailer saknas)

Grand Theft Auto 2

Spelintro (3 minuter lång nedkortad version av den fulla filmen)

Full film (8 minuter lång)

GTA III

Trailer 1

Trailer 2

GTA: Vice City

Trailer 1 - August Trailer

Trailer 2 - September Trailer

Trailer 3 - October Trailer

Grand Theft Auto Advance

Trailer

GTA: San Andreas

Trailer 1 - Welcome To Los Santos

Trailer 2 - Grand Theft Auto San Andreas Official Trailer

Trailer 3 - Grand Theft Auto San Andreas Official Trailer #3

(Ja, de heter så enligt hemsidan)

GTA: Liberty City Stories

Trailer 1 - The Friends You'll Make

Trailer 2 - Action

Trailer 3 - Multiplayer Trailer

Trailer 4 - Official PS2 Trailer

GTA: Vice City Stories

Trailer 1 - I'm Your Brother - You Can Trust Me

Trailer 2 - Ladies And Gentlemen, Let's Pop

Trailer 3 - In So Deep

Trailer 4 - Official PS2 trailer

Grand Theft Auto IV

Trailer 1 - Things Will Be Different

Trailer 2 - That Special Someone

Trailer 3 - Move Up, Ladies

Trailer 4 - Good Lord, What Are You Doing? AKA Everyone's A Rat

Trailer 5 - PC Trailer

GTA IV - The Lost And Damned

Editerar in GTA:CW-trailern när den kommer. Röstningarna blir skeva men jag tror inte den får särskilt många röster ändå.

_______

Mina personliga favoriter är:

  • GTA: Vice City - Trailer 2 - September Trailer
    A Flock Of Seagulls - I Ran. Musiken är fantastisk, presentationen av staden är väldigt stilren och det fullständigt doftar åttiotal rakt genom skärmen. :) Vilken VC-älskare kan inte känna extremt starkt för den här trailern? :unsure:


  • GTA: LCS - Trailer 2 - Action
    Det var strax efter årsskiftet till 2006 som jag började bli nyfiken på Playstation Portable. Apparaten var glansig, exklusiv, väldigt lyxig och fantastiskt lockande. Men vad skulle jag spela, om jag nu nånsin skulle få råd med en? Nä. Ingenting kunde jag komma på, tills jag hörde rykten om ett GTA till PSP. Jag kollade upp saken och vad fick jag se? Grand Theft Auto - Liberty City Stories med hela GTA III-staden, helt ny story, helt ny musik, helt nya uppdrag, helt nya karaktärer plus en del gamla, samt multiplayer. Till den här svarta, glansiga, lyxigt exklusiva besten som hette PSP. Jag bara måste ha en PSP, och förstås också spelet. Trailer 1 var lite småtuff, men det var den här trailern som gjorde att jag bestämde mig. Jag hade aldrig gjort så stora investeringar som för 2100 (PSP + LCS), så det var väldigt nervöst att be brorsan köpa hem den här besten.

    Konsolen och spelet kom, och under ett halvår/ett års tid gjorde jag knappt annat på min fritid än att spela GTA: LCS på min PSP. Intresset svalnade efter nåt år då man spelat om spelet ett antal gånger, och den låg nere. Tills GTA: VCS var bekräftat.


  • GTA: VCS - Trailer 1 - I'm Your Brother - You Can Trust Me
    Foreigner - I wanna know what love is. Skulle egentligen kunna sammanfatta allt vad som är underbart med den här trailern, men om ni läste ovanför hur lyrisk jag var inför LCS var det ingenting över huvud taget jämfört med VCS. Favoritspelets uppföljare, till PSP! Vansinnigt bra soundtrack utlovades och med utökat multiplayer. Att spela som Lances bror var nånting väldigt exotiskt i GTA-världen - hur ofta har man spelat som nån ärkefiendes bror i ett GTA-spel? Aldrig. Att LCS som jag än idag hyllar till skyarna fick bättre grafik, bättre musik och helikoptrar och simningsförmåga för huvudpersonen, tillsammans med fördubbling av antalet sidouppdrag och utökning av antalet huvuduppdrag - ja, vad kan man säga? Hypen var up, up, up over the edge hos mig och jag kollade nyheter oftare än inför GTA IV. Jag har nog aldrig känt en så stor hype inför något, inte ens GTA IV. Och den här trailern levererar. Jävlar, vad den levererar.


  • GTA IV - Trailer 3 - Move Up, Ladies. Trailer 1 var häftig, trailer 2 intressant men trailer 3 var ashäftig. Jag minns än idag hur jag satt in långt på natten och analyserade trailern, scen för scen. Som skribent för GTAnytt var det här ett guldkorn för mig, inte bara som GTA-intresserad person utan också som skribent. Analysen ledde till en jättepeak av läsarstatistik och senare också en adminplats för mig. Sen blev det otrevligt, men det har vi talat om många gånger så det tar vi inte igen. Hursomhelst, än idag kan jag titta på den här trailern och njuta av hur rått spelet verkade bli, otroligt mörkt och våldsamt. Detta till ett soundtrack av rysk hiphop som får det hela att verka så brutalt übercoolt, trots att jag vanligen hatar sån musik. "Det kan inte bli annat än ett bra spel", tänkte man efter att ha sett den här om och om igen. Hypen nådde sitt klimax.

...och om ni undrar: Ja, jag har skola att göra. :(

VOTE 1: GTA 2 - full video. Den är jäkligt häftig, kolla in den!

VOTE 2: GTA LCS - trailer 2. Mobb Deeps låt Shook Ones, Pt. 2 är skitbra till den här filmen. Att de tajmat Sal's "We run things now, we're a team, you and me, huh?" är på gränsen till töntigt, men de har klippt det så bra att det istället blir jäkligt snyggt.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade lite svårt att välja mellan VCS trailer 1 och GTA IV trailer 1, båda två är otroligt bra på alla sätt med helt underbar musik. Jag glömmer aldrig känslan när jag såg de första gången, det var så otroligt snyggt och såg så fantastiskt ut, så mäktigt på nåt sätt tyckte jag, och tycker än idag när jag ser dem.

Jag valde i alla fall att välja VCS - Trailer 1 på första frågan, och GTA IV - Trailer 1 på andra.

De trailers som släpptes till spelen före LCS kan jag faktiskt inte säga så mycket om. Visserligen har jag sett dem till lust och leda, men det var bara ungefär ett halvår före LCS som jag började intressera mig för GTAspelen på allvar. Troligtvis hade det varit annorlunda om jag hade sett dem före jag skaffade spelen, eller ännu bättre, om jag hade varit intresserad då de släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitsvårt. Alla GTA-trailers är jättebra. Det blev att välja GTA IV - Move up, ladies på första frågan, och GTA IV - Teaser Trailer (1) på andra. Jag menar, efter en sådan lång väntan efter först spelet, sedan någon månad innan fick man veta att en trailer skulle komma, så satt man uppe, och det där var vad man fick se. Epic. Över mina förväntningar. Och det var ju skickligt att dom fick så många hypade trots att det var i Liberty City igen eftersom att det var många som inte gillade det riktigt efter GTA III. Jag kommer ihåg det som igår när jag satt uppe här och väntade på trailern. Fina tider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed. Det är riktigt svårt att välja! Hur som helst är jag nog mest imponerad av GTA IV's första trailer. Den är så djup och seriös om man jämför med andra trailers. Den mäktiga synen av skyskrapor och människor som rör sig till deneskalerad musiken. ''Life is complicated. I killed people. I smuggled people, I sold people. Perhaps here, thing will be diffrent..'' - Förmodligen en av de bästa citaten jag kan komma på från ett gta-spel enligt min mening. Den underbara New York liknande vyn i bakgrunden, skriet från en mås och det jämt uttonande av Phillip Glass's Pruit Igoe. Helt fantastiskt underbart.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trailer 2 är ute nu och jag vill rösta på den film, skulle du kunna lägga till den?

Nja, det får bara vara 20 alternativ men jag kan nog fixa nåt.

EDIT: Så, nu har ni åtminstone möjlighet att rösta på den, men på samma position så säg vilken det är ni röstar på :innocent:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE 1:

TLAD Trailer 2 "Business is Business"! Den kanske har funnits för kort tid för att rösta på, men den är hur härlig som helst! :)

Vilken låt kunde ha passat bättre än Wild Side med Mötley Crüe? Svar: Absolut ingen!

Låten passar väldigt bra ihop med stilen också, men det jag gillar mest med trailern är när Elizabeta Torres utbrister: "Im the big boss!" :wub:

VOTE 2:

GTA VCS Trailer 2 "Ladies And Gentlemen, Let's Pop"! Det är något väldigt speciellt med den här trailern, men jag vet faktiskt inte vad.

Den fick mig att känna:

"WOW! Vice City Stories!"

Nu när jag tittade på GTA VCS Trailer 3 "In So Deep" sä märkte jag att den också är fruktansvärt bra! Jag har sett den förut men kom inte ihåg den. :P

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...