Jump to content

Göra en reklamfilm


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Hej.

Har fått i uppgift att göra en reklamfilm om vad som helst.

Det finns folk som har gjort reklamfilm för tegelstenar som kan användas som farthållare och potatispress, så

ingen idé är för dum. Bara du kan förklara någolunda utförligt din idé.

Uppgiften är att:

"Skapa en reklamfilm för en valfi produkt eller service. Givetvis skall uppgiften vara ordentligt utförd och behandla större delen av kursbrevens innehåll. Bifoga också en kort beskrivning över hur du gått till väga."

(Naturligtvis endast nyproduktioner)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, åh - det gjorde jag i 6:e klass eller vad det nu var.

Vårt bidrag var en reklam för kinamat som vi kallade Dum Chum. Det börjar med att jag och en annan kommer in genom dörren. Kameran zoomar ut och på bordet står en takeout-box med Dum Chum. Kameran zoomar swoschande in på våra ansikten, sen på kartongen igen. Vi båda stoppar in handen i innerfickan och drar upp ätpinnar med ett "svischande" ljud. Vi börjar äta och vad som följer är någon konstig kung-fu-fight vi koreograferade. Men helt plötsligt fryser vi till och kameran pan:ar över till oss två sittandes vid bordet. Båda tittar förvånade ner i kartongen, sen in i kameran och skriker "MORE DUM CHUM!". Sen ser man kartongen stå framför kameran och en röst säger "Dum Chum - Feeeeel the punch!" och så slår någon till den. Extremt innovativt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ P-C: Har du kvar filmen? Lät som något man gärna vill se på TV :angry:

Jag tror jag har en idé på gång, en kompis som kunde ställa upp som "webdesigner", och säljer tjänster

som att tillverka sidor.. Däremot undrar jag hur man kan lägga upp idéen. Så klart ska det ju som avslutning

vara en bild på honom med tummen upp och ett stort hollywood smile (och en bling effekt på tänderna).

Men kom gärna med fler idéer, kan ju inte köra fast på den här direkt.

Allt uppskattas :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du kan göra en jättecheesy reklamfilm om gtasajten. :D

"Gtasajten - ett forum att längta till"

Väldigt bra idé, att jag inte tänkte på det.

Tyvärr så har jag och en vän redan börjat.

Kom just hem, vart hos honom och spelat in och redigerat i 6-7 timmar.

Imorgon tror jag vi blir klara, om jag får lov så kan jag publicera den här :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...