Jump to content

2D Animationsprogram


kobbe
 Share

Recommended Posts

Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film.

Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film.

Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt :naughty:

Jag skulle rekommendera Macromedia Flash 8... (Inte adobe) Lätt att lära sig programmet, lätt att rita, väldigt snyggt program och mycket mer :naughty: Inte gratis dock tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pivot, men jag tror inte att det är programmet du söker. Man ritar inte egna gubbar, fast man kan göra egna. Och så ritar man inte in gubbarna i varje frame utan man drar deras ben osv. I pivot använder man mest stickgubbar.

Annars finns ju Flash.

Pivot exempel [youtube-old]RcjYiAKCLUA[/youtube-old]

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle helt enkelt vilja göra lite sträckgubbsannimationer till en film, undrar då vad man ska ha för program till detta. Har testat Pencil men får inte det riktigt att bli en film.

Jag vill alltså ha ett enkelt 2D annimationsprogram där jag kan göra en film genom att rita. Helt ett gratisprogram men om det kostar och är bättre kan det fixat relativt lätt :naughty:

Pivot.

Varför inte Adobe?

Macromedia Flash 8 släpptes 2005. :naughty:

Troligtvis pga att de nyare versionerna använder Actionscript 3 som är relativt krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack än en gång men har tyvär inte haft tid (ork) att testa Macromedia Flash ännu. Dock så har jag testat och gjort en film på 18 s med Pivot och det funkade bra. Ska göra den lite längre senare, detta är bara en preview.

Här kommer filmen, dessutom första gången jag anväder youtube :ermm:

[youtube-old]3zayfh_Xaqo[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...