Jump to content

Horrorcore


Xersize
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte bara lite enkelt att om det finns en hip-hoptråd så kan det väl finnas en horrorcoretråd :)

Horrorcore är en väldigt sjuk under-genre av rap. Insane Clown Pose (ICP), Twiztid, Necro, Brotha Lynch Hung och Esham är några av de mer kända horrorcore-rapparna. Skillnaden emellan horrorcore och vanlig rap är att horrorcore oftast har sjukare beats och texterna är mer våldsamma och kan fokusera på saker som misshandel, sadism, satanism, kannibalism, våldtäkter, mord, massakrer, slakt mm.

Shy One är nog antagligen en av de "sjukaste" horrorcore-rapparna. Han har b.la. gjort texter om olika skräckfilmer, som Alice, The Amityville Horror, The Beyond och andra.

Anyways, anledningen till att jag skapade denna tråd var för att det finns säkert en del av er som har hört talas om denna genren, och en del av er som inte hört om den kanske skulle gilla den? Så ge gärna varandra tips, diskutera, release-datum och liknande så får vi se om det blir något av tråden :doh:

Nedan lägger jag in länkar till en del horrorcore-låtar på kära YouTube. Dock varnar jag känsliga personer om att låtarna och deras videor kan vara stötande för vissa, men även våldsamma, sjuka, äckliga och liknande. Så, once again, känsliga personer varnas!

Shy One - U.M.P (Underground Mystic Prophet)

Twiztid feat. ICP - Monster's Ball

Dark Lotus - Can you keep a secret

Tech N9ne feat. Brotha Lynch Hung & Dalima - Welcome to my world

This is Xersize, signing of :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JSHC, ledsen att göra dig besviken^^

Däremot bilden som är i början av videon påminner mig om en bild på Shy One... Ska leta reda på den :doh:

Btw, gillar du sjuka videor så föreslår jag att du tittar på denna :P En liten session gjord av just Shy One, men sjuk nonetheless ;)

Och här är bilden jag pratade om :)

Bryr mig inte så mycket om videorna, tänkte bara ge ett exempel på terrorcore :)

Förlåt Mystic, men var tvungen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste testa t.ex. Twiztid och Shy One, längesen jag lyssnade på något nytt.

Shy One är, enligt mig, den bästa horrorcore-rapparen just nu, iallafall en av de bästa :D Just Damien, Get Out, EIBON och Never Forget är helt obetalbart grymma :o

Och moralkärringarna har redan dykt upp *tittar snett på ViolentLag* >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...