Jump to content

Hur ser moddingmöjligheterna ut?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Med enkla mods så som nya bilar etc. skulle jag gissa att du ser dina egna mods, men inte andras. Om det går att få igång MP med mods överhuvudtaget vill säga.

Men bilarna som är moddade kan ju ha en annan form, och då kan multiplayer läget bugga rejält om inte andra ser att bilen är större/mindre än vad den egentligen är :teehee:

(t.ex. du kör i en buss som du har moddat om till en SMART, en spelare online försöker krocka in i bussen men kör istället igenom dig

eller nått :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men bilarna som är moddade kan ju ha en annan form, och då kan multiplayer läget bugga rejält om inte andra ser att bilen är större/mindre än vad den egentligen är :teehee:

(t.ex. du kör i en buss som du har moddat om till en SMART, en spelare online försöker krocka in i bussen men kör istället igenom dig

eller nått :)

Tänkte också på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lustiga är att mycket av spelets uppbyggnad ser ut som den gammla grafik motorn, te x den använder sig av handling.dat för bilarnas handlingar. ^^'

Jag var och lekte i handling.dat med antekningar, desvärre kunde jag inte starta spelet efter. Jag ändrade dock ett tre siffrigt tal till ett fyrsiffrigt tal.

Ska försöka igen idag att modda om fast med mindra siffror.

Om det var för att handlnings filen var moddad spelet inte startade vet jag inte 100%, men det lösta sig efter jag installerat om backupen. Så jag gissar lite på att den kände av att handlingsfilen var annourlunda.

And remember, backup is everything! :teehee:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lustiga är att mycket av spelets uppbyggnad ser ut som den gammla grafik motorn, te x den använder sig av handling.dat för bilarnas handlingar. ^^'

Jag var och lekte i handling.dat med antekningar, desvärre kunde jag inte starta spelet efter. Jag ändrade dock ett tre siffrigt tal till ett fyrsiffrigt tal.

Ska försöka igen idag att modda om fast med mindra siffror.

Om det var för att handlnings filen var moddad spelet inte startade vet jag inte 100%, men det lösta sig efter jag installerat om backupen. Så jag gissar lite på att den kände av att handlingsfilen var annourlunda.

And remember, backup is everything! :teehee:

Vad har grafik motorn med handlings filen att göra? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men bilarna som är moddade kan ju ha en annan form, och då kan multiplayer läget bugga rejält om inte andra ser att bilen är större/mindre än vad den egentligen är :teehee:

(t.ex. du kör i en buss som du har moddat om till en SMART, en spelare online försöker krocka in i bussen men kör istället igenom dig

eller nått :D

Jo, men det funkar iaf att köra SAMP med mods. Nu är ju det annorlunda, men jaja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA IV går att modda. Men folk har problem att starta multiplayerläget, vilket är ganska logiskt.

'Simple handling mod'

[youtube-old]CXkuw3L5tXY[/youtube-old]

'Wheelie handling mod'

[youtube-old]fVlr8N2O87c[/youtube-old]

Jag har sett att man kan modda annat, t.ex. färger på bilarna m.m, men jag hittar inte bilden längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter inte allt så lovande som jag hoppats på. Hoppas R* i framtiden gör spelet modvänligare och inför något anti-fusk system så man inte behöver offra den biten för att kunna köra moddat. Hade bara varit logiskt om R* satsat ordentligt på att göra spelet mer modvänligt med tanke på hur populärt t.ex. SAMP är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startar denna tråd här eftersom detta forum har flest besökare, plus att den inte handlar om några moddar i sig.

Så, kort och, gott - hur ser moddingmöjligheterna ut i PC versionen av spelet? Är det liknande tidigare spel?

Man håller just nu på att utveckla program att utforska spelets filer med, arkiven verkar vara trots ny motor liknande de i tidigare GTA-spel. Än så länge är det bara handlingar man gjort, och annat man kan ändra med de textfiler som finns utspridda. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...