Jump to content

Nåt så förbannat besviken på GTA: IV!


HiTek
 Share

Recommended Posts

Tja!

Vad är det för j*vla skit dom har skapat till PC?! Det laggar ju ta mig fan i filmen...

Första uppdraget laggar ju totallt sönder och samman!

Min PC:

ATI Radeon HD4870X2 2GB GDDR5

AMD Phenom X4 9850BE klockad till 3.0GHz

Corsair 4GB Ram

Sämsta j*vla skiten jag varit med om, tillochmed sämre optimerat än Crysis och då är det KRIS!!!

Och ja... det är så mycket original det kan bli, köpt hos Webhallen.

Testat "Can I run it" och den säger att jag klarar bra över rekommenderat

MVH

HiTek

Redigerad av HiTek
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är R* Toronto som gjort PC-porten den här gången. Det kanske förklarar en del. Sedan så sägs det vara speciellt mycket problem med ATI-korten. Visst har nVidia-användare också en del problem, men inte lika många/farliga som ATI som det verkar.

För ovanlighetens skull krånglar det för ATi.

@ HiTek - Har du provat byta drivare osv, är ju inte omöjligt att det har med drivarna att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ovanlighetens skull krånglar det för ATi.

@ HiTek - Har du provat byta drivare osv, är ju inte omöjligt att det har med drivarna att göra.

Nej, inte än faktiskt. Har 8.10, dock finns 8.11 ute... men ska testa dom iaf.

Sen säger GTA att jag har 1GB när jag har 2GB grafikminne... tyder också på att dom lär varit lite födda igår med tanke på dual-gpu som ändå funnits ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ovanlighetens skull krånglar det för ATi.

@ HiTek - Har du provat byta drivare osv, är ju inte omöjligt att det har med drivarna att göra.

Tillåt mig skratta, ATI har haft mycket problem tycker jag... Jag har själv använt ett kort och kommer ALDRIG mer att införskaffa ett till...

Spelet är också optimerat för Nvidia och det kan faktiskt ha en stor anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger från en nvidia fanboy ^_^ Nästan aldrig haft problem i andra spel med mitt ATI kort

Håller med där, det är det enda spelet jag haft problem med ati-kortet. :lol:

Hoppas det släpps någon patch eller nått sånt.

Inte så kul att spela när det ser ut såhär:

[youtube-old]TlIIGGVX1FQ[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger från en nvidia fanboy :lol: Nästan aldrig haft problem i andra spel med mitt ATI kort

Om du bara visste vilka fel jag har haft under de få timmar grafikkortet fanns i min dator. Till exempel, jag sitter i Cinema 4D i ca 15 min sedan kraschar deras drivrutiner... Sitter jag och spelar ett spel så kraschar kortet och stänger av datorn... ATI har inte gjort sitt lilla "positiva drag" mot mig iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte denna jävla grafikkortsdiskussionen igen. Vem i hela helvete bryr sig om vilket kort som är bäst så länge DU trivs med det?

Har inte sagt ett jävla piss om det... Jag sa att jag har haft problem med ett ATI kort och sedan sa jag att spelet var optimerat för Nvidia... Vilket kunde ha en betydelse i varför spelet gick lite dåligt... Sedan kommer Tikki och säger att jag är ett Nvidia Fanboy, då förklarade jag varför jag inte gillade ATI... Om du inte gillar vad jag skriver skit då fan i och skriv och få "posts"... Om du inte har något vettigt att lägga dit i diskussionen så skriv fan inget då...

Edit: Sedan hur du uppfattar det är helt till dig men skriv fan inget om du sedan bara ska skriva en jävla massa skit inlägg!

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja!

Vad är det för j*vla skit dom har skapat till PC?! Det laggar ju ta mig fan i filmen...

Första uppdraget laggar ju totallt sönder och samman!

Min PC:

ATI Radeon HD4870X2 2GB GDDR5

AMD Phenom X4 9850BE klockad till 3.0GHz

Corsair 4GB Ram

Sämsta j*vla skiten jag varit med om, tillochmed sämre optimerat än Crysis och då är det KRIS!!!

Och ja... det är så mycket original det kan bli, köpt hos Webhallen.

Testat "Can I run it" och den säger att jag klarar bra över rekommenderat

MVH

HiTek

Bara små frågor...

1. Har du AA igång?

2. Har du (på skrivbordet) testat att höja prioritering för GTA IV i aktivitetshanteraren?

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara små frågor...

1. Har du AA igång?

2. Har du (på skrivbordet) testat att höja prioritering för GTA IV i aktivitetshanteraren?

:lol:

Jag må ha varit lite hastig, men jag installerade ATI's 8.12 Beta drivare (från 8.10) och det löste i stort sett allt!

Dock finns det artifakter lite där och lite här på missa reklam banners i spelet och händer att man får någon FPS drop någonstans, men jag kör ändå i 1920x1200, High på Texture, Highest på den andra och resten lite över 70 förutom view distance, men annars så flyter det på j*vligt bra ^_^

Dock inte höjt GTA: IV's prioritering och du menar om jag har AA igång i CCC?

MVH

HiTek

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill också whina av mig lite:

Skiten kräver mer än fucking dual vista som kör fucking crysis gånger två!!!11eleven Köpte skiten för 500, och sen är det praktiskt taget ospelbart. 10-20 fps... Vill inte att det ska se ut som GTA 2 bara för att få vettig fps, så jävla kasst optimerat, påminner lite om NFS prostreet -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte sagt ett jävla piss om det... Jag sa att jag har haft problem med ett ATI kort och sedan sa jag att spelet var optimerat för Nvidia... Vilket kunde ha en betydelse i varför spelet gick lite dåligt... Sedan kommer Tikki och säger att jag är ett Nvidia Fanboy, då förklarade jag varför jag inte gillade ATI... Om du inte gillar vad jag skriver skit då fan i och skriv och få "posts"... Om du inte har något vettigt att lägga dit i diskussionen så skriv fan inget då...

Edit: Sedan hur du uppfattar det är helt till dig men skriv fan inget om du sedan bara ska skriva en jävla massa skit inlägg!

Nu pekade jag inte inlägget mot dig endast, utan alla andra som började tjata om det. Men om du nu kände dig hotad utav det så är det nemas problemas! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...