Jump to content

Har en förbenad Pentium 4:a


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Mja. Letade runt lite och hittade da systemreckuajermänts.

Minimum System Requirements

OS: Windows Vista – Service Pack 1 / XP – Service Pack 3

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz

Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space

Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements

OS: Windows Vista – Service Pack 1 / XP – Service Pack 3

Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz

Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)

18 GB Free Hard Drive Space

Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

AAAAAAAAAFASDASD! Jag har 2 GB ram och Windows XP. Jag har precis ett 8600GT med 512 mb.. Och jag har.. En pentium 4 på 3,20 GHZ. NEEEEEEEEEIN! En fråga till er lite mer kunniga om sånt här skräp. Kommer jag kunna köra det med en spelbar FPS ändå? (Runt 20-30)

Då allt annat ligger på recommended? Köttfifan vad sur jag blir om jag inte kan det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske funkar. Det kommer förmodligen att lagga en del, men det är möjligt att det går att spela. Om du vill spela nyare spel i framtiden är det nog värt att satsa på nytt moderkort och ny processor. Eller att du köper en dator och plockar bort det du inte vill ha, och sedan sätter i de delar du redan har som fortfarande är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar lite osäkert med tanke på att fysik motorn kommer ta mycket men det återstår ju bara att se men möjligtvis på lägre grafik om man utrycker sig så...

Hm. Får la göra som jag brukar göra med spel för att se om de funkar. Plocka upp det ur buskarna innan jag köper det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så har jag 1gb ram 3.40 GHz alltså en Pentium 3.40GHz. Så ja det lär kanske lagga lite har iallafall ett ATI Radeon HD4850 så det lär inte lagga så värst.

Inte lagga så värst?! Det enda som uppfyller kraven är ditt grafikkort, ditt ramminne räcker inte ens. Inte en CHANS att det kommer att flyta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så har jag 1gb ram 3.40 GHz alltså en Pentium 3.40GHz. Så ja det lär kanske lagga lite har iallafall ett ATI Radeon HD4850 så det lär inte lagga så värst.

Lagga är jag ganska säker på att det inte kommer göra men hacka kommer det att göra ^_^

Inte lagga så värst?! Det enda som uppfyller kraven är ditt grafikkort, ditt ramminne räcker inte ens. Inte en CHANS att det kommer att flyta!

Indeed

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske funkar. Det kommer förmodligen att lagga en del, men det är möjligt att det går att spela. Om du vill spela nyare spel i framtiden är det nog värt att satsa på nytt moderkort och ny processor. Eller att du köper en dator och plockar bort det du inte vill ha, och sedan sätter i de delar du redan har som fortfarande är bra.

Moderkortet, nej? Varför? Det har PCI-E x16 och annat massa smaskens.

Ny processor? Ja. Om dom inte vore så förbannat dyra. ^_^ . Pallar verkligen inte att lägga ut 3000 på en processor som kan köra GTA IV på hög grafik. Då köper jag hellre ett 360 för 1700.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moderkortet, nej? Varför? Det har PCI-E x16 och annat massa smaskens.

Ny processor? Ja. Om dom inte vore så förbannat dyra. ^_^ . Pallar verkligen inte att lägga ut 3000 på en processor som kan köra GTA IV på hög grafik. Då köper jag hellre ett 360 för 1700.

Moderkortet därför att du antagligen inte kan använda en nyare processor med det moderkort du har. Du måste ha rätt socket eller vad det nu kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...