Jump to content

GTA IV på steam


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Med tanke på att pc-versionen av Grand Theft Auto IV kommer att använda Microsofts plattform Games for Windows för en del funktionalitet (till exempel multiplayer) har det varit osäkert huruvida det skulle dyka upp på Steam eller ej. Nu kan alla som skyr dagsljus pusta ut - Rockstars epos kommer att vara tillgängligt på Steam den 3 december. Från Steam har vi också fått tag på ett gäng nya skärmdumpar.

Källa: FZ

Bilder: IV bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar nog om man måste ha Steam för att spela. Det är dock inte troligt då det inte står om det någonstans (såvida man inte köpt spela på Steam förstås).

Exakt. Att det kommer att säljas i butik är ganska självklart, men sedan man kanske måste köra det genom Steam..? Eller iallafall MP. Men jag vet inte, hoppas på att man kan köra utan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undra nu bara hur länge det tar innan det kommer upp på TPB när spelet kommer via steam. Om de nu inte får tag i spelet snabbare

Läs reglerna för detta forum igen.

men sedan man kanske måste köra det genom Steam..? Eller iallafall MP. Men jag vet inte, hoppas på att man kan köra utan.

Det är frivilligt att köra via Steam (förutom om du köper det via Steam). Både SP och MP.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer INTE köpe GTA IV på Steam, Om ett multiplayer spel finns på Steam så har troligen det spelet också VAC (Valve Anti Cheating). I detta fall betyder det att modding kommer vara uteslutet. Det bra är ju att man slipper CD men förlorar allt extra material. [tror GTA IV kommer vara mitt första köp med plast behållare, Gta VC och GTA SA har jag karting till]

Men men

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...